Mégsem nyitják meg az M30-as autópályát, pedig Lázár minisztériuma néhány órája már bejelentette, hogy szerdától használhatják az autósok

„Sajnálattal értesültünk arról, hogy a STRABAG nem hajlandó írásban garanciát vállalni a saját maga által elvégzett munkáért, így az MKIF Zrt.-nek nincs lehetősége megnyitni az autópályát”

– közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) kedden este, pár órával azután, hogy bejelentették: szerdától ismét járható lesz az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakasza.

Az ÉKM kedden este azt írta, csak olyan javítást tudnak elfogadni, amelyért a „STRABAG teljes körű írásos felelősséget vállal és garantálja, hogy ez a hiba pár hónapon belül nem fog újra megismétlődni.” A közleményben felidézték azt is, hogy a Strabag 2025. december 11-én készre jelentette a felújítást, és december 16-án megtörtént a műszaki átadás-átvétel is az autópályákat üzemeltető MKIF Zrt. részvételével.

A szakasz felújítása miatt már hosszú ideje vita van a minisztérium és az osztrák cég között. A Lázár János vezette tárca szerint az autópálya-szakasz a kivitelező Strabag hibája miatt volt hosszú ideig lezárva.

A minisztérium és a Strabag közötti konfliktus oka az volt, hogy 2024 elején komoly hibák merültek fel az M3-as autópályát Miskolccal és Tornyosnémetin keresztül a szlovákiai R4-es autóúttal összekötő M30-as autópályával kapcsolatban. A 354 milliárd forintból megépített új autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott, emiatt a burkolaton repedések jelentek meg. A Strabag hosszan vitatkozott a minisztériummal, amely szerint „szégyen és gyalázat”, hogy a cég nem fejezte be időben a javítást.

Lázár János idén februárban szabta meg a határidőt, mely szerint a kivitelező Strabagnak október végéig kell befejeznie az M30-as javítását. A cég szerint a minisztérium szakmai egyeztetés nélkül, egyoldalúan jelentette be az október 31-i átadási dátumot, amit viszont műszaki problémák miatt a Strabag nem tudott teljesíteni, erről pedig állításuk szerint folyamatosan tájékoztatták az ÉKM-et.

Bár Lázár János megadta az engedélyt, a Strabag a szigorú titoktartás miatt korábban nem kommunikálhatott a projektről. A cég emiatt belső levélben magyarázta el a dolgozóinak, hogy szerintük miért késlekednek az M30-as felújításával, valamint visszautasították a minisztérium vádaskodását is. A minisztérium ezután perrel fenyegette a Strabagot, Lázár rendkívüli auditot rendelt el a Strabag egyik leányvállalatánál, azt mondta, hogy a cég pénzt ad a Tisza Pártnak, majd benyújtott egy törvénymódosítást a közbeszerzési törvényhez, amivel a folyamatban lévő közbeszerzési eljárásokból is ki lehetne zárni a problémás résztvevőket.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!