A német (autó)ipar mélyrepülése folytatódik, aminek látható jele a Volkswagen-csoport alá tartozó Audi nagy leépítése. A Reuters arról ír, az Audi 2029-ig 7500 németországi állást szüntet meg, zömmel az adminisztrációs és fejlesztési területeken. A lépésről hétfőn állapodott meg a cégmenedzsment és a munkások képviselői.
A remények szerint ez 1 milliárd euró, tehát cirka 400 milliárd forint megtakarítást jelenthet a vállalatnak középtávon. Eközben az Audi a következő négy évben 8 milliárd eurót (3183 milliárd forintot) tervez befektetni a németországi gyáraiban.
A gyárbezárásokat is tervező VW-csoport költségcsökkentés jelszóval 48 ezer munkahelyet tervez megszüntetni, ebből 35 ezret a Volkswagennél, 3900-at a Porschénél és 1600-at szoftveres vállalatánál, a Cariadnál. Az Audi 2019 óta mintegy 9500 munkásától vált meg, amiről anno azt mondták, több milliárd eurót takarítanak meg vele, amivel az elektromos autók gyártására való átállást finanszíroznák, no meg 9-11 százalékos haszonkulcsot érnének el.
Azonban mivel nagyon gyenge eladásai voltak a cégnek, egyre kevesebb haszonnal termelt, sőt a brüsszeli gyárát is le kellett állítania. Eközben azonban új elektromos modellek gyártását tervezi a németországi ingolstadti és neckarsulmi gyárakban, ami megnyugtatta a távol-keleti konkurenciától félő munkavállalókat is. 2033-ig egy állásgarancia-megállapodást is kötött az Audi Németországban.
Jörg Schlagbauer, a munkástanács vezetője egy közleményben így nyugtázta a tárgyalások eredményeit: „A tárgyalások kemények voltak, de mindig tényszerűek és megoldásorientáltak... kompromisszumokat kellett kötnünk, hogy pénzügyi rugalmasságot biztosítsunk a további befektetéseknek.”