Hát minket meg ki pénzel? Beszállok!

Kivezeti a termékei egy részét a Starbucks

2025. január 30. – 10:14

Másolás

Vágólapra másolva

461

2025 végéig a termékkínálatának körülbelül 30 százalékát megszünteti a Starbucks az amerikai üzleteiben, több étel és ital is le fog kerülni a kávéházlánc menüjéről – írja az NPR. A lépés a cég új stratégiájának a része, amellyel a folyamatosan csökkenő forgalmukat akarják megállítani.

A nemrég kinevezett új vezérigazgató, Brian Niccol szerint a jelenlegi kínálat túl nagy mind a vásárlóknak, mind pedig a dolgozóknak. A kínálat csökkentésétől azt várja, hogy nagyobb tér marad arra, hogy új kávékat kínáljanak időszakosan, olyanokat, mint például a Dubai Matchat, illetve hogy a baristák ötleteinek megvalósítását is előtérbe tudják majd helyezni.

A Starbucks a héten jelentette be azt is, hogy azoknak, akik helyben fogyasztanak, kerámiabögrékben fogják felszolgálni a kávét, és ingyenes újratöltési lehetőséget fognak biztosítani kávéból és teából is. Emellett az üzletekben ismét meg fognak jelenni a Covid-járvány alatt megszüntetett önkiszolgáló pultok, ahonnan tejszínt és édesítőszereket vehetnek majd el a vásárlók.

Néhány hete pedig azt jelentette be a cég, hogy kivezetik a 2018 óta érvényben levő „nyitott ajtó” szabályt, amely megengedte, hogy fogyasztás nélkül is le lehessen ülni a kávézókban, és a mosdókat is szabadon lehessen használni. Az észak-amerikai Starbucks üzletekben január 27. óta kötelező fogyasztani, ha valaki az üzletben szeretne tartózkodni.

Ahogy korábbi cikkünkben írtuk: az amerikai Starbucks akkora bajban van, mint még soha. A problémák egyik oka elemzések szerint éppen a most szűkítésre kerülő, túl széles termékkínálat, ami nagyon lelassította a kiszolgálást. A cégnek az elmúlt időszakban csökkent a forgalma fontos piacain, és egyre rosszabb üzleti eredményeket produkált. Az utolsó negyedévben 4 százalékkal csökkentek az eladásaik mind az Egyesült Államokban, mind világszinten, ezzel egymás után már a negyedik negyedévben romlottak a statisztikáik.

Magyarországon egyébként nem érződik visszaesés, az Opten adatai szerint a Starbucks-kávézók mögött álló Amrest Vendéglátó Kft. és Amrest Kávézó Kft. bevétele és nyeresége is folyamatosan nő, öt év alatt megduplázódott mindkét érték (66 milliárd forintos bevétel mellett 4,5 milliárdos eredmény, illetve 10,9 milliárdos bevétel mellett 500 milliós eredmény jellemezte őket 2023-ban).

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!