Felvenné a harcot a Revolut a banki csalókkal, jön az appon belüli hívás
2025. január 21. – 07:18
Új funkciót vezet be a Revolut az online csalások ellen: in-app hívásokkal, azaz az alkalmazáson belüli hívásokkal igyekszik a cég minimalizálni az identitáslopás és az átverések kockázatát. A Fintech.hu azt írja, az alkalmazáson belüli hívásfunkcióval biztonságosabbá válik az ügyfélazonosítás, az új funkció célja, hogy hamis telefonhívások és emailek helyett az ügyfelek közvetlenül alkalmazáson belül, hitelesített csatornán keresztül léphetnek kapcsolatba a Revolut ügyfélszolgálatával. A cég azt ígéri, hogy ezzel azon túl, hogy csökken a csalások esélye, az ügyfelek kiszolgálása is gyorsabbá válik.
Az új funkcióról kiadott közleményben a Revolut azt írja, az ügyfelek felé intézett hívások nagy része mostantól appon belüli hívás lesz, a funkció hamarosan a Revolut Business felhasználóknak is elérhető lesz. Arról, hogy az új funkciót milyen ütemben vezetik be, a cég egyelőre nem kommunikált.
A Telexen több körben foglalkoztunk azzal, hogyan tudjuk minimalizálni annak az esélyét, hogy online átverés áldozataivá váljunk, és mit tegyünk, ha megtörtént a baj:
- A darkneten már komplett csalási módszertanokat adnak-vesznek a szervezett banki csalók
- Egy különösen trükkös netes csalás krónikája
- Brutálisan sok embert vernek át a netes csalásokkal, itt vannak a fejlettebb módszerek a védekezésre
- Egy online szállásfoglalás vagy egy apróhirdetés feladása is kitehet minket a netes banki csalók támadásának
- Az áldozatok hülyének címkézik magukat, pedig csak annyi történt, hogy nyomás alatt rosszul döntöttek