Az autóipari gyártás kiszolgálásáról is szól a 600 milliárd forintos alföldi vasútfejlesztés
2024. november 21. – 23:08
600 milliárd forintot szán a kormány a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására, jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter Kecskeméten. November közepére derült ki, hogy a vasútfejlesztésre tíz év alatt 10 800 milliárd forintot szánna a tárca, aminek egy részletéről beszélt most Lázár.
Lázár a Szemereyné Pataki Klaudia kecskeméti polgármester vezetésével zajló „ÉKM-csúcs Kecskemét” plenáris találkozót követő városházi sajtótájékoztatón azt is mondta, hogy az újonnan épülő szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében újjáépítik a Szeged–Kiskunfélegyháza és a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonalat.
Arról beszélt, hogy a vasútfejlesztés egyik oka, hogy a munkába járók könnyebben jussanak el a munkahelyeikre, a másik, hogy a termékek könnyebben jussanak el a nyugat-európai piacokra. A térségre vonatkozó tervekről azt mondta:
- Először a Kiskunfélegyháza-Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg 175 milliárd forintból.
- Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását is.
- Két szakaszban valósul meg a lajosmizsei vasútvonal újjáépítése Budapest irányába. Először a Kecskemét-Dabas szakaszon dolgoznak 190 milliárd forintból.
- Majd pedig a Dabas-Budapest szakasz következik, amelyre 177 milliárd forintot szánnak.
A vonalak kiépítésére, villamosítására és korszerűsítésére európai uniós források mellett a magyar állam hitelt is felvesz, mondta az MTI szerint.
A térségi vasútfejlesztésekkel párhuzamosan a Magyar Államvasutak saját hatáskörben a jövő évben megkezdi a kecskeméti vasúti pályaudvar fejlesztését. A munka magában foglalja a parkolási helyzet rendezését és az autóbusz-közlekedés átszervezését is.