Küldöttséget indít Kínába az EU, hogy alternatívát keressenek az elektromos autókra kivetett büntetővámok helyett
2024. október 30. – 21:48
Az Európai Unió küldöttséget indít Pekingbe, hogy a kínai gyártmányú elektromos járművekre kivetett vámokra valamiféle alternatívát találjanak, értesült a Bloomberg az ügyre rálátó forrásoktól.
A találkozót Kína kezdeményezte, annak elfogadása azt sugallja, hogy az egyeztetések lendületet vehetnek – mondták a nevük elhallgatását kérő források, akik szerint még nincsenek végleges tervek, mivel azokat mindenképpen egyeztetik Pekinggel.
A csütörtökön hatályba lépő jogszabály értelmében a Kínában gyártott elektromos autókra európai uniós büntetővámot vetnek ki, így akár 45,3 százalékot is kell fizetniük kell a gyártóknak a korábban egységes 10 százalék helyett.
A döntést több hónapig tartó vizsgálat előzte meg, hogy kiderüljön, mely autógyártók jutottak tisztességtelen állami támogatáshoz Kínában. A világ legnagyobb újautó-piacán jelen levő, helyi üzemmel rendelkező márkák attól függően fizetnek magasabb vagy alacsonyabb vámot a továbbiakban, hogy mennyire működtek együtt a szubvencióellenes vizsgálat során.
Kína évi hárommillió darabos elektromos járműgyártási kapacitása kapacitása kétszer akkora, mint az EU villanyautó-piaca. Mivel az Egyesült Államokban és Kanadában 100 százalékos vámot vetettek ki a kínai villanyautókra, kézenfekvő, hogy azok zömmel az európai piacra kerülnek.
Az EU–Kína-vámháborúról, az elektromos autók elleni vámokról és a válaszlépésekről ebben a cikkben olvashatnak bővebben.