„Három hete nem hozzák ki a csomagot és a telefont se veszik fel” – összerogyott a sok akciótól a Sameday csomagküldő szolgálata

2024. október 18. – 06:02

„Három hete nem hozzák ki a csomagot és a telefont se veszik fel” – összerogyott a sok akciótól a Sameday csomagküldő szolgálata
Fotó: Shutterstock

Másolás

Vágólapra másolva

Három idézet következik:

  • „Rengetegen várunk hetek óta a csomagokra, de a legrosszabb, hogy elérhetetlen az ügyfélszolgálat, semmilyen megkeresésre nem válaszolnak. Odáig fajultak a dolgok, hogy ha valaki túl sokszor hívja őket, akkor letiltják a telefonszámát, ilyet soha nem tapasztaltam még, rengetegen fel vagyunk háborodva, lincshangulat alakult ki.”
  • „Úgy tűnik, teljesen összeomlott a rendszerük, elérhetetlenek a megkeresésekre, és semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak. Többek közt az eMAG, Vinted, Zooplus szerződött partnerei. (...) Nekem csak 10 napja veszett el a 30k körüli csomagom, más rosszabbul járt úgy nézem. ”
  • „Sokunkat csúnyán becsapott a Sameday csomagküldő szolgálat, rengeteg panasz érkezik hiába, senkinek sem válaszolnak. Már károsult csoport is indult a Facebookon. Éppen átalakulásban vannak, megvették a Sprintert és a Pactic csoportot is, ott is nagy problémák vannak a szállítással”

A három idézet három olyan levélből származik, amelyet a Telex olvasói küldtek nekünk az elmúlt napokban. Mindhárom a Sameday csomagküldő szolgálatnál szerzett tapasztalatokról szól, amely a levélírók szerint az elmúlt hetekben szabályosan összeomlott.

Ők pedig nincsenek egyedül. A futárszolgálat elégedetlen ügyfelei még 2022 decemberében – a karácsonyi őrület közepén – alapítottak egy Sameday károsultak csoportja nevű Facebook-csoportot, ahol megosztják egymással a tapasztalataikat és megbeszélik, mit lehet tenni, ha nem, vagy nem időben jön meg a csomagjuk.

Most azonban úgy tűnik, hogy nem sokat. A csoportban az elmúlt hetekben naponta tucatjával posztolnak a tagok, beszámolóik szerint:

  • a megrendeléseik több, sokszor legalább három hete késnek, de az ügyfélszolgálat se emailben, se telefonon nem reagál;
  • van, aki kap egy értesítést, hogy kihozzák a csomagját, de az mégsem jön ki, a futár pedig elérhetetlen;
  • van, akinek azt jelzi a rendszer, hogy kiszállították a megrendelését, de nem kapott semmit;
  • mások pedig a megrendelttől teljesen eltérő csomagot kaptak.

Ez utóbbi a legfurcsább hiba, a Facebook-csoport tagjai egymás után posztolják a kibontott csomagjaikat, amelyekben teljesen más volt, mint amiért korábban fizettek. Ők abban reménykednek, hogy esetleg két csomagot összekevertek, és megtalálják azt, aki az általuk rendelt terméket kapta. Van, aki felhívja a figyelmet, hogy erre egy másik csoport is van Elveszett, elcserélt csomagok (packeta, foxpost stb.) néven.

A posztolók egy része olyan ötleteket is felvet, hogy elmennek a Sameday központi raktárába, és elhozzák személyesen a csomagjukat. Mások a fogyasztóvédelemhez fordulnának, megint mások a rendőrségen tennének csoportos feljelentést. Van, aki tudni véli, hogy a problémát az okozza, hogy a Sameday raktárrendszere omlott össze, mások szerint a cég elkalkulálta a felvehető rendelések mennyiségét, sok futár felmondott, és a Glamour-napok is rontottak a helyzeten.

A szezonra nem jellemző csomagdömping miatt van

Megkerestük a Samedayt, amely kérdésünkre azt írta: „A napokban megjelent hírek és ügyfélpanaszok kapcsán a Sameday elismeri a kiszállításokkal kapcsolatos ideiglenes nehézségeket. Jelenleg ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel nézünk szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok miatt. Elkötelezettek vagyunk, hogy az átmeneti fennakadásokat a lehető leggyorsabban oldjuk meg.”

Azt is írták, hogy a rendkívül hosszú késések felszámolása érdekében több intézkedést hoznak, így:

  • a teljes logisztikai hálózatban meghosszabbított munkanapokat vezetnek be;
  • extra műszakokkal és szombati kiszállítással növelik a kiszállítási kapacitásukat;
  • megerősítik az ügyfélszolgálati csapatukat, hogy gyorsabb és hatékonyabb támogatást nyújthassanak.

Válaszuk szerint „jelenleg az operációs folyamataink konszolidációjának és a munkafolyamatok finomhangolásának kritikus szakaszában járunk, amelyek létfontosságúak a közelmúltban történt felvásárlások és egyesülések nyomán. Ezek olyan kulcsfontosságú lépések voltak, melyek a kapacitásaink növelésének érdekében történtek. Emellett elindítottuk a toborzási folyamatokat is, hogy bővítsük futáraink csapatát és alvállalkozókkal dolgozzunk együtt, valamint beruháztunk technológiai fejlesztésekbe, amelyek javítják majd ügyfeleink élményét.”

Négy éve vannak Magyarországon, eddig leginkább veszteséget csináltak

A Samedayt 2007-ben alapították Romániában, a cég 2020-ban lépett be a magyar, majd 2022-ben a bolgár piacra is. Idén áprilisban jelentették be, hogy megvásárolnák a Sprinter futárszolgálatot is magába foglaló Pactic Groupot, amit augusztusra a magyar hatóságok is engedélyeztek. Lucian Baltaru a Sameday vezérigazgatója a felvásárlás véglegessé válásakor azt mondta:

„Egy egységes, határok nélkül működő szállítási területet építünk ki, amely növeli a vásárlói élményt és csökkenti a szállítási költségeket a romániai, magyarországi és bulgáriai online áruházak számára. Ambiciózus tervünk, hogy idén elérjük a 8500 kézbesítési pontot a régióban, és a Sprinter infrastruktúrájának és szolgáltatási kapacitásának megszerzése egy fontos lépés ebbe az irányba. Tovább gyorsítjuk a terjeszkedést az easyboxok és a hagyományos átvételi pontok számának növelésével, valamint új shop-in-shop rendszerek bevezetésével.”

Akkor azt is írták, hogy a „tranzakció véglegesítése után a Sameday ügyfelei olyan teljeskörű szállítási szolgáltatásokhoz jutnak hozzá, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy az egész régióban kimagasló feltételek mellett küldhessenek és fogadhassanak csomagokat.” A most elküldött válaszukból az következik, hogy részben pont a két cég összeolvasztása okozta a tömegesen előforduló késéseket és hibákat, majd az ügyfélszolgálatuk ebből következő elérhetetlenségét.

A Sameday az elmúlt évek nagy terjeszkedésében masszív veszteségeket hozott össze: 2021-ben 2,5 milliárd forint bevételre 1,4 milliárd forint veszteség, 2022-ben 5,3 milliárd bevételre 2,5 milliárd veszteség, tavaly pedig 5,7 milliárd forint bevételre 3 milliárd forint veszteség jutott. A cég saját tőkéje ezzel együtt tavaly már mínusz 2,3 milliárd forinton állt.

Nem csak őket érinti

Nem a Sameday az egyetlen csomagküldő vállalat, ami az elmúlt hónapokban a szokásosnál is rosszabbul teljesített. Október elején több olvasó is azzal kereste meg a Telexet, hogy heteket késnek a Packeta csomagautomata-hálózatán keresztül feladott megrendeléseik, volt, akinek gyorsabban eljutott a Temuról megrendelt csomagja Kínából a magyar raktárba, mint a raktárból hozzá. Többek szerint a Packeta ügyfélszolgálata nekik sem reagált.

A Packeta akkor azt mondta, hogy részben amiatt alakultak ki komoly késések náluk, mert egyre több kiszállítást kaptak a Temutól. A helyzet javítása érdekében kibéreltek egy 3000 négyzetméteres raktárhelyiséget, és leszerződtek egy új alvállalkozóval, hogy több futárral szállíthassák ki a csomagokat.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!