Új raktárhelyiséget bérel és alvállalkozókkal szerződik a Packeta, hogy ne késsenek heteket a csomagok

2024. október 3. – 18:56

Másolás

Vágólapra másolva

Korábban a Telex is megírta olvasói észrevételek alapján, hogy hetek óta késnek a Packeta-csomagok. Egyes esetekben a Temuról rendelt csomagok Kínából gyorsabban értek el a magyarországi raktárakba, mint a budapesti csomagpontokra. A csomagok gyakran hetekig vesztegelnek a raktárban, és az ügyfélszolgálat nem reagál a megkeresésekre. A Népszava szerint a Packeta logisztikai gondjait a Temu és a Vinted felől érkező megnövekedett megbízások okozzák. Míg a Packeta minden Temutól érkező csomagot köteles átvenni, más cégeknél van kapacitásbeli felső határ.

A logisztikai gondokkal kapcsolatban mi is megkerestük a Packetát. Megkérdeztük, hogy a Temuról érkező megrendelésdömping okozza-e a fennakadásokat, megérkeztek-e a csomagok, és rákérdeztünk az ügyfélszolgálatról érkezett panaszokra is. Arra a kérdésre, hogy valóban a Temuról érkező megrendelésdömping okozza-e a fennakadásokat, azt válaszolták, hogy a kimagasló rendelésszámmal rendelkező webáruházzal kapcsolatban álló logisztikai szállítók is tapasztalhatják a megnövekedett csomagszám által jelentkező kihívásokat – így a Packeta is.

„Az együttműködés új kihívások elé állított minket, illetve hálózatunkat. A Temu
rendszere elsődlegesen csomagpontra irányítja a megrendelt termékeket,
amennyiben talál a vásárló által megadott eredeti kiszállítási cím közelében.
Csomagautomatáinknál érezhető ennek a folyamatnak a kapacitásbeli
következménye. Erre az esetre ajánljuk fel ügyfeleinknek a díjmentes átirányítást
alternatív átvevőhelyeink bármelyikére. Jelenleg országosan közel 3200
csomagponttal rendelkezünk, ebből közel 1900 átvevőhellyel, azonban hálózatunk
továbbra is fejlesztés alatt áll” – áll a cég válaszában.

Azzal kapcsolatban, hogy esetenként hetekig is vesztegelhetnek-e az ügyfelek csomagjai a Packeta raktárában, azt közölték, hogy a kézbesítés késését több tényező is befolyásolhatja, mint például a hirtelen megnövekedett csomagmennyiség, illetve a csomagkezelés, csomagszállítás közben jelentkező problémák is: ilyen például a csomagpontok kapacitásbeli végessége. Amennyiben a címzett szerint választott csomagpont elérte kapacitásának maximumát, vagy hosszabb ideig zárva tart, a csomag átirányításra kerül egy közeli csomagpontra, hogy ügyfeleknek minél hamarabb lehetőségük adódjon a csomag átvételére.

A feladó által csomagra helyezett megjelölés sérülése, a címke nélküli, illetve a sérült csomagok esetében is meghosszabbodhat a kiszállítás folyamata, mivel ilyen esetekben a valós címzett megkeresése vagy szükség szerint a csomag
újracsomagolása szükséges.

A Packeta továbbá közölte, hogy a csomagok átfutási ideje folyamatosan javul, de a rendes ügymenet nem fog egyik napról a másikra visszaállni. A helyzet javítása érdekében a bővítésen felül kibéreltek egy 3000 nm²-es raktárhelyiséget, valamint megkezdték az együttműködést egy új alvállalkozóval is, így több új futár és futárkör segíti a csomagok kiszállítását. Ezenfelül ideiglenes hétvégi kiszállítást vezettek be, és minden csomagautomatájukat felszerelték kezelőpanellel a csomagátvétel megkönnyítése érdekében.

Arra a kérdésre, hogy, valóban vannak-e gondok az ügyfélszolgálatuknál, azt felelték, hogy az elérhetetlenség a megnövekedett csomagszámból és ennek
következményeiből adódik.

„Kollégáink folyamatosan dolgoznak a telefonos, e-mailes és űrlapos megkeresések feldolgozásán, hogy segíteni tudjanak ügyfeleinknek. A telefonos ügyfélszolgálat hatékonyságát Petrával, egy mesterséges intelligencia robottal igyekszünk kiegészíteni. Kollégáink igyekeznek minden esetet nem csak szakmai hozzáértéssel, de empátiával is kezelni. Mindezek mellett amennyiben bármelyik ügyfelünk úgy
érzékelné, hogy kollégánk nem kezelte ügyét megfelelően, úgy kérjük, hogy jelezze
felénk reklamációs felületünkön, és természetesen kivizsgáljuk az esetet, legyen szó
telefonos vagy írásos formában folyt kommunikációról” – zárják a közlésüket.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!