Jelentős veszteséggel zárta a tavalyi évet a Tesco
2024. augusztus 1. – 07:18
21,5 milliárdos veszteséggel zárta a 2023-as üzleti évét a Tesco. Míg a 2022 márciusától 2023 február végéig tartó időszakban a bevétel 720,3 milliárd forint volt, addig a következő év azonos időszakában ez 718,7 milliárd forintra csökkent. A veszteség a vállalat szerint annak köszönhető, hogy az emberek kevesebb elkölthető pénzzel rendelkeznek, így hátrányba kerültek a nagy, város széli hipermarketek, írja a Pénzcentrum.
A Tesco júliusban közzétett mérlege szerint a veszteség a kormány által bevezetett kiskereskedelmi különadó számlájára is írható: a vállalat tavaly 25,1 milliárd forintot fizetett be az államkasszába.
A Tesco az előző üzleti évében még 19,6 milliárd forintos nyereséget ért el, aminek inkább a vállalat jelentős ingatlanértékesítése volt az oka, mert ebben az időszakban is veszteségesen működtek. Már tavaly látványos volt az a tendencia, hogy az emberek a kevesebb elkölthető jövedelmük miatt a nagy, város széli hipermarketek helyett inkább azokat a diszkontokat választották, amik fizikailag közelebb vannak hozzájuk.
Az elmúlt 11 évben alaposan átrendeződött a hazai kiskereskedelmi térkép. 2011-ben még a Tesco volt a piacvezető, a második és a harmadik helyen pedig a Coop és a CBA állt. Akkor még a lista végén állt három német diszkontlánc, a Lidl, az Aldi és a Penny Market. Ehhez képest tavaly a Lidl soha nem látott, több mint 1400 milliárd forintos árbevételt ért el Magyarországon, stabilan bebetonozva a piacvezető státuszát.