Nekiment Lázár János Mészáros Lőrinc egyik legfontosabb cégének
2024. augusztus 1. – 17:43
„Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!” Ezzel az állítással kezdi Lázár János csütörtök délutáni Facebook-posztját, amiben arról ír, a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja korábbi megállapodásukat, és „önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez”, szembe menve megrendelőjével, a kormánnyal.
Az építési és közlekedési miniszter a posztjában azt írja, a Déli körvasút 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek: Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya, új Duna-híd létesül, ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat.
„Azonban ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező. A helyiek korábban azt kérték tőlem és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat. Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt” – írja.
Lázár szerint azonban a cég vissza akar térni a hétvégi és éjszakai munkához, arra hivatkozva, hogy a szerződés alapján ehhez joga van, máskülönben nem végezne határidőre. „Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából.
Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!”, üzeni a miniszter Mészáros Lőrinc cégének.
Lázár a beszólást azzal zárja, hogy a Déli körvasút megépül, a hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma pedig megmarad. „A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből. A zsarolásnak nem engedünk!”
A Mészáros Lőrinc százszázalékos tulajdonában lévő V-Híd tavaly 168 milliárd forintos árbevételt ért el.