Jövőre jön a Ferrari első villanyautója, öt Porsche Taycan árát kérik majd érte

2024. június 23. – 19:45

Jövőre jön a Ferrari első villanyautója, öt Porsche Taycan árát kérik majd érte
A próbaüzem zajlik a Ferrari e-buildingnek nevezett új gyáregységében, Maranellóban, ahol a jövő évtől teljesen elektromos hajtású típust is összeszerelnek majd. A képen egy SF90 Stradale látható, amelyben három villanymotor és egy benzinmotor összesen 1000 lóerő teljesítményt produkál – Fotó: Daniele Mascolo / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Az összes eladott új Ferrari mintegy 10 százaléka lesz majd elektromos hajtású a következő években, miután 2025 második felében bemutatják a cég történetének első, tisztán elektromos hajtású modelljét, írja több forrásra hivatkozva a Reuters.

A Ferrari maranellói központjában 200 millió euró (kb. 80 milliárd forint) értékű fejlesztést hajtottak végre. Ennek részeként új üzemet húztak fel, ahol a termelés felfutása után egymás mellett szerelik majd össze a benzinmotoros, hibrid, illetve elektromos hajtású modelleket. Ugyanitt fogják gyártani ezek bizonyos alkatrészeit is, amelyek nem beszállítóktól származnak, hanem házon belül fejlesztenek ki.

A három-négy hónapon belül beinduló gyáregységnek köszönhetően a Ferrari a tavalyi kevesebb mint 14 ezer helyett évente akár 20 ezer autót is képes lesz összeszerelni, és az első villanyautót még ebben az évtizedben egy második is követheti. Fabio Caldato, a márka részvényeit birtokló AcomeA SGR portfólió menedzsere úgy nyilatkozott, hogy nem cél a várakozási idő megszüntetése, mert ez is az exkluzivitás része. Bizonyos Ferrari-modellek esetében jelenleg akár két év is eltelik a megrendeléstől az átadásig, aminek részben az az oka, hogy a Közel-Keleten és Indiában növekedett a potenciális ügyfelek száma az utóbbi években.

A Ferrari két éve már ledöntött egy tabut, amikor elkészítette első szabadidő-autóját, a 6,5 literes, 650 lóerős tizenkét hengeres motorral hajtott Purosangue-t. Az ortodox rajongok által kétkedve fogadott négyajtós típus hatalmas sikert aratott és új vásárlókat vonzott a márkához, ami egyúttal jól jelzi, hogy akár egy Ferrari villanyautónak is jó esélye lehet a piacon.

A újdonság az eddigi értesülések szerint egy kétüléses, összkerékhajtású sportautó lesz, amelynek ára várhatóan eléri az 500 ezer eurót (kb. 200 millió forint). Az öt Porsche Taycan villanyautó alapárának megfelelő összeg jelentősen meghaladja a márka idei első negyedévben eladott autóinak 350 ezer eurós (kb. 140 millió forintos) extrák nélküli átlagárát, egyúttal biztosíthatja a Ferrari elsőbbségét a Lamborghinivel szemben, amely 2028-ban tervezi piacra dobni első, teljesen elektromos hajtású típusát.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!