Itt az első négyajtós Ferrari, amit nagyon nem akarnak SUV-nek hívni

2022. szeptember 14. – 07:53

Itt az első négyajtós Ferrari, amit nagyon nem akarnak SUV-nek hívni
Fotó: Ferrari

Másolás

Vágólapra másolva

Fennállása során először mutatott be négyajtós sorozatgyártású autót a sportkocsijairól ismert Ferrari, ami nagyon szeretné, ha a Purosanguet nem a manapság közkedvelt SUV, vagyis utcai terepjáró jelzővel illetnének.

A bemutatóval együtt a Ferrari azt is tisztázta, mit érdemes tudni a „tiszta vér” névre keresztelt, szigorúan nem SUV autóról. Az olasz gyártó simán csak „autónak” nevezi az új modellt, amit több dologban is igyekeztek elkülöníteni az SUV kategóriától. A Purosanguet egy nagy és erős, 6,5 literes, 715 lóerős V12-es motor hajtja, a motort magát pedig a jobb súlyeloszlás érdekében a megszokottnál jobban az első tengely mögé helyezték.

A Purosangue esetében egyértelműen a négy ajtós kivitel, illetve a nagyobb méret az, ami újdonság a Ferrarinál. Négyüléses autójuk már korábban is volt, de azokat egytől egyig két ajtóval szerelték, ezekben ráadásul a plusz két ülés maximum nagyon rövid utakra volt kényelmes. Korábban készült egyedi kivitelben kétszer is négyajtós Ferrari, de az 1980-as években a Pininfarina tervezőirodától rendelt modellek végül nem jutottak el a sorazatgyártásig, a bemutatón is csak említés szintjén kerültek elő, hogy áll a garázsban két darab négyajtós Ferrari.

Az új modellben a (Ferrarihoz mérten) magas, 1,59 méteres felépítés ellenére igyekeztek a lehető legmélyebbre tenni az üléseket, hogy a lehető legnagyobb mértékben megmaradjon a klasszikus Ferrari-vezetési élmény. Ehhez persze az is dukál, hogy 0-ról 100 km/h-ra 3,3 másodperc alatt gyorsul a kocsi, a végsebessége pedig 310 km/h.

Fotó: Ferrari Fotó: Ferrari
Fotó: Ferrari

Érdekesség a kialakításban, hogy a Purosangue nem kapott hátsó ablaktörlőt, a Ferrarinál abban bíznak, hogy pusztán a kialakításnak köszönhető légáramlás elég lesz a hátsó ablak tisztántartására.

A kocsi, amiből 2023-ban vásárolhatnak először a szerencsések, szürke, piros, fehér és fekete színekben érkezik majd – legalábbis gyárilag, mert a 390 ezer eurós, vagyis közel 150 millió forintos vételárért egyedi színeket is hajlandó leszállítani a Ferrari.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!