Nagyon olcsó kínai autókkal árasztja el az európai piacot az Alfa Romeo, a Citroën és az Opel gyártója

2024. május 15. – 07:31

Nagyon olcsó kínai autókkal árasztja el az európai piacot az Alfa Romeo, a Citroën és az Opel gyártója
A Leapmotor T03 miniautó – Fotó: AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Az európai újautó-piac legolcsóbb elektromos hajtású modellje lehet a kínai Leapmotor T03 nevű miniautó, ha a Stellantis autóipari egyesülés terveinek megfelelően szeptembertől forgalomba kerül Belgiumban, Franciaországban, Görögországban, Hollandiában, Németországban, valamint Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Romániában, tudta meg hírügynökségi forrásokból az Automotive News Europe szakportál.

A 75 lóerős és 3,6 méter hosszú, valamivel több mint 1,6 méter széles T03-ba 36,5 kilowattóra kapacitású akkumulátort szerelnek, amellyel a WLTP szabvány szerint legfeljebb 265 kilométert képes megtenni, mielőtt lemerül. Ezzel a típus a Dacia Spring és a Telexen is bemutatott Citroën e-C3 közvetlen versenytársa lehet egy olyan szegmensben, amelyet a nagy gyártók jelentős része a villanyautók elterjedésének kulcsaként emleget.

A Leapmotor autója várhatóan kevesebb mint 20 ezer euróba kerül majd, ami nagyjából 7,7 millió forintnak felel meg, így még az e-C3 alapváltozatánál is kevesebbe kerülhet, egyúttal egy jobban felszerelt benzines kisautó árszintjén mozog majd. Bár a T03 adottságai főként városi és elővárosi közlekedésre teszik alkalmassá, így is sokaknak jelenthet megfelelő alternatívát egy rendes méretű típus kiegészítéseként.

A Leapmotor C10 mérete a Tesla Model Y-hoz és a Volkswagen ID.4-hez áll közel – Fotó: AFP
A Leapmotor C10 mérete a Tesla Model Y-hoz és a Volkswagen ID.4-hez áll közel – Fotó: AFP

A Stellantis elnöke, Carlos Tavares azzal kommentálta a döntést, hogy az Alfa Romeót, a Citroënt, a Fiatot vagy éppen az Opelt és a Peugeot-t is magába foglaló Stellantis nem engedheti át kínai riválisainak az elektromos autók legolcsóbb árszegmensét. Mint hozzátette, akár tetszik, akár nem, a kínai gyártók piaci részesedést szereznek Európában, ezért ki kell használni a már meglévő dinamikát.

A Leapmotort mindössze 2015-ben alapították, és csak 2019-ben kezdett autókat gyártani, majd 2023-ban, 1,5 milliárd euró értékben 21 százalékos tulajdonrészt szerzett benne a Stellantis, kifejezetten az európai forgalmazás megkezdésének előkészítésére. A márka tavaly 144 ezer autót adott el összesen.

A kínai startup és az európai autóipari óriás közti megállapodás akkor jött létre, amikor az Európai Unió vizsgálni kezdte, hogy az itteni piacra készülő kínai gyártók milyen állami támogatást kapnak az európai terjeszkedéshez, de Tavares szerint a további fejleményektől függ, hogy beindítják-e a Leapmotor autóinak itteni gyártását, amelynek helyszíne a Stellantis lengyelországi Tychyben található üzeme lehet.

A Leapmotor gyors alkatrészellátását külön megállapodás biztosítja majd, a kínai eredetű autókat részben a Stellantis-márkák meglévő kereskedéseiben fogják forgalmazni, és jövőre az Egyesült Királyságban, Dániában és Svájcban is megjelennek, így 2026-ra összesen ötszáz helyen lehet majd Európában Leapmotor autókat venni.

Nem a T03 az egyetlen olcsó kínai villanyautó, amelyet hamarosan Európában is forgalomba hoznak, hiszen a BYD is azt tervezi, hogy bevezeti a Seagullt, amely ugyancsak városi típus, de feltehető, hogy ezt is alaposan továbbfejlesztik, mielőtt megszerzik hozzá az Európai Unió műszaki engedélyét.

A Leapmotorral szövetkező Stellantis tervei sem merülnek ki ennyiben, hiszen az itteni kínálatba kerül a C10 nevű, közepes méretű, tehát nagyjából a Tesla Model Y-nak és a Volkswagen ID.4-nek megfelelő SUV is, amely tisztán elektromos hajtással akár 420 kilométert is megtehet, mielőtt lemerül az akkumulátora. Létezik belőle plug-in hibrid változat is, amelynek forgalmazási lehetőségét szintén vizsgálja az európai autóipari óriás.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!