Visszavett agresszív hirdetéseiből a kínai Temu webáruház
2024. április 10. – 22:59
Visszavett a Temu, sokkal kevesebb hirdetéssel és akcióval találkozhatunk a kínai webáruházban, és a honlapjukon is megszűntek a vásárlást sürgető üzenetek – vette észre az Economx.
Megcsappant a Temu hirdetéseinek a száma a Google és a Facebook felületén is, a webáruházok marketingjével foglalkozó Growww Digital Temu-indexe szerint tavaly november óta nem költött ilyen keveset hirdetésekre a vállalat a többi webáruházhoz viszonyítva.
Ősszel jelent meg Magyarországon a kínai webáruház, a GKID felmérése szerint ez idő alatt szinte az egész hazai internetes piacot letarolta. Idén januárra a külföldről rendelő magyarok 29 százaléka vásárolt már a Temuról, pedig három hónappal korábban ez az arány még csak 0,5 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy a megjelenésétől számított három hónapon belül a Temu lett Magyarország második legtöbb vásárlójával rendelkező áruháza.
Ezt részben az olcsó termékeivel, részben pedig az agresszív hirdetéseivel sikerült elérnie a webáruháznak. A Forbes szerint csak a karácsonyi vásárlási láz hajrájában körülbelül 500 millió forintot égetett el a vállalat hirdetéseire Magyarországon. A Temu termékeinek böngészésekor több, vásárlásra buzdító üzenettel is szembe találhattuk magunkat:
- „már csak 4 maradt”;
- „majdnem elfogyott”;
- „megvásárolva 1 perccel ezelőtt”;
- „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”;
- „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”;
- „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”.
Márciusban aztán a Gazdasági Versenyhivatal bejelentette: vizsgálatot indít a Temu ellen annak valószínűsíthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Februárban több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, a megtévesztő marketingtechnikáival a Temu elcsábítja a vásárlókat.
Nem csak a magyar piacot zavarta a Temu marketingstratégiája: április elején német fogyasztóvédelmi szervezetek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmazásával vádolták meg a Temut, és a német kormány is arról beszélt, hogy a Temu miatt felül kell vizsgálni az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Ezek is közrejátszhattak a Temu mostani átalakulásában.