Tényleg a Dunakeszi Járműjavító venné meg a spanyol vonatgyártót
2024. február 8. – 20:52
Még tavaly november közepén írtunk róla, hogy egy (akkor még) ismeretlen magyar cég bejelentkezett a spanyol Talgo vonatgyártó cég megvételére. A Talgóra 617 millió eurós ajánlat érkezett Magyarországról, ellenben a magyar fél nem nagyon örült, hogy kiszivárgott az ajánlata, írtuk korábban.
Az idő múlásával egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a titokzatos magyar cég a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) és a mögötte álló Magyar Vagon (ami mögött egy rejtélyes magántőkealap és gyaníthatóan Hernádi Zsolt Mol-vezér áll). A fő kérdés az volt a sok Talgo-részvényes tükrében, hogy a 40 százaléknyi (legnagyobb) hányadot birtokló Pegaso Transportation SA nevű projektcég – ami ki akart szállni a Talgóból – kinek adja el a részét.
Most a 444 arról ír a Magyar Vasút cikke alapján, hogy valóban a DJJ vásárolná meg a Talgót, a kezdetben rebesgetett 5 eurós helyett 4,8 eurós részvényenkénti áron. Tehát 230 milliárd forintnyi euróért venné meg a magyar cég a spanyolt (amihez mérete miatt a spanyol kormány rábólintása is kell).
A Talgónak Spanyolországban, de az Egyesült Államokban is van gyártó-, illetve szervizcége, a szaúdi, az üzbég, a kazah és a nyugat-európai piacokon is kifejezetten sikeres. Ezt a sikert és szaktudást lovagolnák meg a magyar befektetők, hisz a kormány régóta szeretné felturbózni a hazai vonatgyártást. Decemberben arról írtunk, pár forrás szerint a Talgo és a DJJ már együtt dolgoznak egy ideje.
Egy nagy megrendelés is a küszöbön lehet, a német Flix Train rendelne annyi vonatot, aminek legyártásához a Talgónak jól jönne a dunakeszi és szolnoki gyártóbázis. A DJJ-nek ez azért is jönne jól, mert egy méretes egyiptomi megrendelés hamarosan kifut (Egyiptomba a Talgo is bedolgozott).