Német lap: Hatalmas kínai autógyár, a Tesla riválisa építhet üzemet Szegeden

2023. november 5. – 13:07

Német lap: Hatalmas kínai autógyár, a Tesla riválisa építhet üzemet Szegeden
A BYD gyártóbázisa Hefejben, a kínai Anhuj tartományban – Fotó: NurPhoto via AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Magyarországon szeretné felépíteni első európai autógyárát a kínai BYD, az erről szóló döntés a cégen belül már megszületett, Szeged lehet a megfelelő helyszín az elektromos autók gyártására, írja a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (F.A.S.) saját iparági információi alapján.

A lap felidézi, hogy míg a többi uniós tagállam az elmúlt években egyre inkább eltávolodott Kínától, addig Orbán Viktor Magyarországa megőrizte és elmélyítette szoros kapcsolatait az ázsiai világhatalommal, és Kína fontos gazdasági partnere lett.

Orbán Viktor két hete Kínában járt, és ellátogatott Sencsenbe is a BYD autógyártó céghez. A cég a nemzetközi autóipar meghatározó szereplője, mára a világ második legnagyobb elektromos autógyártója a Tesla mögött.

A kínai cég azt már bejelentette, hogy saját autógyártó telepet akarnak létrehozni Európában, csak az nem volt világos, melyik országot választják. A kínai cég szóvivője a lap kérdésére egyelőre annyit erősített meg, hogy az új gyár helyszíne vonatkozó döntést az év végéig bejelentik.

A BYD Magyarországon már jelen van, komáromi gyárukban 2017 óta szerelnek össze elektromos buszokat. A német lap úgy tudja, hogy Magyaroszágon „hat számjegyű mennyiségben” állítanának elő kínai elektromos autókat. A F.A.S. azt is tudni véli, hogy a gyártás Magyarországon a berlini Tesla-gyárhoz hasonlóan nagyon gyorsan, két éven belül beindulhat. A BY világméretekben terjeszkedik, októberben autógyárat kezdett építeni Brazíliában, és egy másik mexikói gyártóhelyet is vizsgálnak.

Korábbi cikkünkben részletesen foglalkoztunk azzal, hogy Szeged mellett az M43-as autópálya közelében egy 300 hektáros földrész kisajátítását kezdte meg az önkormányzat egy közelebbről meg nem nevezett ipari beruházás számára. A városvezetés csak annyit árult el, hogy nem akkumulátorgyárat terveznek, de azt egyelőre nem közölték, milyen üzem épülne a területen.

A német lap felidézi, hogy Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter is ellátogatott a nyáron a cég sencseni központjába, hogy Franciaországba csábítsa a kínai elektromos autó-befektetéseket. A német Saar-vidéken is reménykedtek egy meg nem nevezett távol-keleti befektető betelepülésében, de ez a F.A.S. információi nem BYD volt. Itt végül az amerikai Ford tervez üzemet építeni Saarlouisban.

A kínai BYD csak tizennyolc éve gyárt autót. Ebben a cikkünkben megnéztük azt a három BYD-modellt, amelyek jelen állás szerint Magyarországon is elérhetők.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!