A versenyhivatal is felfigyelt a macskajaj elleni üdítőre, vizsgálják a hirdetéseket

2023. február 16. – 08:58

Másolás

Vágólapra másolva

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított egy üdítőital forgalmazóival szemben, mert reklámjaik vélhetően megtévesztették a fogyasztókat. Azt ígérték, hogy termékeik enyhítik a másnaposság tüneteit. Erről a GVH számolt be csütörtökön.

A Regenera nevű revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártóját és forgalmazóját vizsgálja a versenyhivatal.

„A cégek országos tévéreklámokban, illetve az interneten olyan egészségre ható állításokkal népszerűsítették az üdítőitalt, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak”

– olvasható a GVH közleményében. Ugyanakkor azt is kiemelték, hogy az eljárás végéig nem lehet azt kimondani, hogy a vállalkozások jogsértést követtek volna el. Ennek megállapítására három hónapja van a hatóságnak, amit indokolt esetben kétszer két hónappal meghosszabbíthatnak.

Nemrég volt egy emberkísérletünk, és arra jutottunk, hogy könnyebb rosszul lenni a másnaposság elleni szerektől, mint magától a másnaptól. „Nagy tanulság volt a Regenerával, hogy félrészegen felébredve borzalmasan rossz ötlet ehhez hasonló cukros italokat lehúzni, mert könnyen felfordul az ember gyomra. Aznaposan, két ital között fogyasztva viszont még jól is tudott esni” – írtuk a cikkben.

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Dr. Varga Csaba, a Semmelweis Egyetem Sürgősségi Orvostani Klinikájának igazgatója magyarázta el nekünk a másnaposságot. Mivel az alkohol által kiváltott tünetegyüttes komplex, ezt kezelni is csak nagyon komplex szerekkel lehetne. „Erre voltak már korábban is kísérletek, és ahogy hallom, az interneten most is terjednek ilyenek. De egy készítmény hatásossága nyilvánvalóan számos tényezőn múlik” – mondta Varga arról, miért lenne nehéz olyan szert kifejleszteni, ami bárkinek, bármikor, bármilyen másnapot elmulaszt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!