Miután véglegesítették a szerződésüket a Mollal, belépett a magyar üzemanyagpiacra a lengyel Orlen-csoport, amely összesen 143 hazai töltőállomást fog üzemeltetni, írta közleményében a vállalat.
Hetvenkilenc benzinkút már most az Orlené, de ezek egyelőre még Lukoil márkanév alatt üzemelnek. 2023 márciusáig ezek átesnek az arculatváltáson, és lengyelek piros-fehér dizájnját kapják meg. A másik 64 benzinkutat 2024 közepéig fokozatosan veszik és nevezik át.
A Mol-tranzakció lezárása után az Orlen-csoport összesen több mint 660 töltőállomást üzemeltet majd Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon. A vállalat Csehországban 430 töltőállomással piacvezető pozíciót tölt be. A csoport Szlovákiában 91-re, Magyarországon pedig 143-ra fogja növelni töltőállomásai számát, így mindkét piacon a négy legnagyobb szereplő egyikévé válik. Az Orlen hat európai országban – Lengyelországban, Németországban, Csehországban, Litvániában, Szlovákiában és immár Magyarországon is – összesen közel 3000 töltőállomást üzemeltet.
A vállalat közleményében idézik Tomasz Wiatrakot, aki a szlovákiai és magyarországi terjeszkedést irányító Orlen-Unipetrol vezérigazgatóját is. Wiatrak azt mondta, piacra lépésükkel fellendítik a helyi versenyt is Magyarországon. Éppen csak arról feledkezett meg, hogy jelenleg nincs igazi verseny, hiszen az ársapkás üzemanyagot minden kúton ugyanannyiért árulják. Illetve néhány esetben csak árulnák, hiszen már nemcsak kisebb, magánkézben lévő kutakon van üzemanyaghiány, hanem olyan nagyobb forgalmazók, mint a Shell vagy az OMW is ellátási nehézségekkel küzdenek, sőt még a piacvezető Mol hálózatának 20 százalékában is készlethiány jelentkezett.