147 milliós bírságot kapott a GVH-tól a Dettol forgalmazója

2021. december 08. – 14:12

Másolás

Vágólapra másolva

Kiemelt figyelmet fordít az ellenőrzések során a Gazdasági Versenyhivatal a különféle vírusellenes szerekre, legyenek azok fertőtlenítőszerek (vagy annak mondott termékek) vagy orrspray-k, így került a látókörükbe a Dettol termékcsalád, is, melynek forgalmazójára, a Reckitt Benckiser Kft.-re 147 millió forintos bírságot szabtak ki.

A büntetést azért kapták, írja az MTI, mert nagyfokú hatékonyságot tulajdonítottak neki a reklámokban, ugyanakkor ezt a hatást az eljárás során csak a baktériumok esetében tudták elfogadhatóan igazolni. Jogsértőnek találták azt is, hogy a termékeket a vállalkozás a Heim Pál Gyermekkórház logójával és ajánlásával népszerűsítette. Bár a logót és a „Heim Pál Gyermekkórház ajánlásával” szlogent a cég a felek közötti marketing-megállapodás keretében használhatta, a feltártak nem támasztották alá, hogy a termékek ajánlása szakmai ellenőrzést vagy vizsgálatot követően, megalapozott szempontok alapján történt, ahogyan egy átlagos fogyasztó gondolhatta. A logó és szlogen így megtévesztő üzenetet közvetített a vásárlók felé.

A bírságnál figyelembe vették, hogy a több évig tartó reklámkampány érezhető hatással volt az érintett piacra, de arra is tekintettel voltak, hogy a vállalkozás az eljárás hatására önként módosította reklámgyakorlatát és részben elismerte a jogsértést.

A GVH kitért arra is, hogy bár a Dettol termékekkel kapcsolatban jogsértőnek bizonyult reklámállításokat a forgalmazó már jóval a járvány előtt is alkalmazta, a GVH szerint fokozottan elővigyázatosnak kellett volna lenniük a járványidőszakban.