Arab reklámokra, madáretetőre és ruhatervezésre is jutott a vadászati kiállítás hatalmas kommunikációs költségeiből
2021. október 26. – 12:50
750 óriásplakátra összesen bruttó 85 millió forintot költött a vadászati világkiállítást megrendező Egy a Természettel Nonprofit Kft. – derül ki a Párbeszéd Magyarország politikusának közérdekű adatigénylésére adott válaszból. A Dorosz Dávid kérésére kiadott dokumentum szerint ennél kiugróbb tétel, hogy kommunikációs feladatokra összesen több mint 3 milliárd forint ment el.
Csak a kiállításhoz szükséges applikációk megvalósítása 125 millió forintba került, de szoftverfejlesztésre is elment több mint 600 millió forint. Az adatigényléssel kapcsolatos táblázatból az is kiderül, hogy az eseményt az arab világban is népszerűsítették, erre 18,7 millió forintot költöttek, de azt egyelőre nem tudni, hogy mennyien látogattak Budapestre a reklámok hatására. Kovács Zoltán már a koronavírus-világjárvány kirobbanása előtt is csak annyit mondott, hogy „legalább egy tucat résztvevőre” számít, a pandémiás helyzet pedig minden bizonnyal nem hajtja a szervezők malmára a vizet.
Mindenesetre kutatási feladatokra közel 65 millió forintot kapott a Századvég Gazdaságkutató Zrt. is, további közel 18,5 millió forintot pedig a PWC Nonprofit Kft. attitűdfelmérésre.
Mindezek mellett Sajógalgóc önkormányzatától vásároltak 350 darab madáretetőt és 3500 madárodút is közel 26 millió forintért. Ruhatervezésre 7 milliót, díszjelek gyártására több mint 13 millió forintot költöttek, de jelentősebb tétel, 168 millió forintért rendeltek kreatív feladatokat a MOME-tól.
Ebben a cikkben körbejártunk minden fontos kérdést, ami az őszi Egy a természettel kiállítással kapcsolatban felmerülhetett, a kiállításról készült fotóriportunkat itt tudja visszanézni.