Otthon is finom, jó minőségű, gyorsan elkészülő kávét akarnak a magyarok

2021. április 24. – 08:37

Másolás

Vágólapra másolva

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok egy friss felmérés szerint, melyből az is kiderült, hogy kávét főleg hiper- és szupermarketekben veszünk, otthon pedig a kotyogós és a kapszulás kávéfőzőket szeretjük – írja az MTI.

A Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában 2700 embert kérdeztek meg, köztük több mint kétezren voltak rendszeres kávéfogyasztók. A felmérés szerint a válaszadók kb. fele költ 3 ezer forintot kávéra havonta, 28 százalékuk 3-5 ezer forint között mozog, míg 5 ezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó áldoz rá. Sokan kávéznak a munkahelyükön is,

de több mint felüknek ingyen jár a munkahelyi kávé, úgyhogy erre nem kell költeniük.

Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka költ 3 ezer forintnál magasabb összeget havi szinten és minden ötödik fővárosi szintén legalább 3 ezer forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra. A megkérdezettek 60 százaléka ugyancsak 3 ezer forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét – egy espressóért átlagosan 482 forintot, míg egy latte, vagy cappuccino 694 forintot is megér az embereknek.

A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé: a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is. A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

A kutatásból kiderült az is, hogy a háztartások javarésze több mint két típusú kávéfőzővel rendelkezik – szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző. A főző vásárlásakor az ár általában nem számít döntő tényezőnek, mindössze a válaszadók hét százaléka mondta, hogy az alacsony ár miatt döntöttek volna egy bizonyos eszköz mellett. Az viszont minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy

finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön.