Leállt a Ford németországi gyára, mert nincs elég mikrocsip

2021. január 19. – 16:45

Másolás

Vágólapra másolva

Egy hónapra leáll az autók gyártásával a Ford németországi üzeme, írja az MTI: február 19-ig zárva marad a közel ötezer munkást foglalkoztató saarlouis-i üzem, ahol az Európában legnépszerűbb Ford-modellt, a Focust gyártják.

A Ford a járművek iránti gyenge kereslettel, és a félvezetők növekvő hiányával indokolta a gyár átmeneti leállását. Az elektronikai alkatrészek hiánya egyébként világméretű jelenség az autóiparban, a chipgyártók egy része ugyanis az autógyárak tavaly tavaszi leállása miatt átállt a szórakoztató elektronikai alkatrészek gyártására.

Azóta újra meglendült az autóipari termelés, amivel viszont nem tudtak lépést tartani a beszállítók, ez okozza most a gyárak leállását világszerte.

Múlt héten a Ford felfüggesztette a termelést a Kentucky állambeli Louisville-ben, az indiai Csennaiban működő gyár pedig január 24-ig marad zárva. Németországban pedig nemcsak a Fordnál okozott gondot a mikrochip-ellátás: még pénteken írtunk arról, hogy az Audi hétfőtől átmenetileg szünetelteti az A4 limuzin és az A5 kabrió gyártását neckarsulmi üzemében, az ingolstadti üzemben pedig az A4 és A5 modellek gyártósorai álltak le, várhatóan január végéig.

A Volkswagen szintén hétfőn vezetett be rövidített munkaidőt az emdeni üzemében előreláthatólag két hétre, és a wolfsburgi üzemben is néhány napra visszafogja a termelést. A Daimler is rövidített munkaidőt vezetett be a rastatti üzemében, és hasonló részleges leállások jöhetnek a brémai Mercedes-gyárban is.

A Ford egyik szóvivője szerint szoros figyelemmel kísérik a helyzetet, és kiigazítják a gyártási ütemterveket, hogy minimalizálják a munkavállalókra, a beszállítókra, a vevőkre és a kereskedőkre gyakorolt hatást Európa szerte. Hozzátette, hogy a vállalat most még nem tervez hasonló üzemleállást más európai gyáraiban.