MÁV: Csökkentek a vonatjegyárak a Dunántúlon

2020. október 21. – 14:21

frissítve

MÁV: Csökkentek a vonatjegyárak a Dunántúlon
Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Keleti pályaudvaron 2020. október 21-énFotó: MTI/Balogh Zoltán

Másolás

Vágólapra másolva

Sajtótájékoztatót tartott az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a MÁV, a legfontosabb vasúti mondásokat kivonatoltuk.

Mosóczi László, Innovációs és Technológiai Minisztérium, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár:

  • A következő európai uniós pénzügyi ciklusban, 2021-től Magyarország akár 2000 milliárd forintot is költhet vasúti beruházásokra.
  • Elkészülhetnek a Hatvan–Füzesabony-szakasz és a kapcsolódó vonalak fejlesztési, valamint a Debrecen–Nyíregyháza-szakasz korszerűsítési tervei is.
  • Vasárnaptól az észak-magyarországi és az észak-alföldi vasútvonalakon több vonat áll forgalomba, olcsóbban lehet majd itt is utazni.

Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgató:

  • Egyes dunántúli vonalakon csaknem 10 százalékkal tudták csökkenteni a vasúti menetjegyek árát (hogy pontosan hol, az ide kattintva kiderül), és azóta mintegy 30 ezren váltottak olcsóbban jegyet az érintett szakaszokon.
  • Minden harmadik utas vesz jegyet pénztárban, az utasok fele interneten, vagy a MÁV-applikációban, egyötöde pedig jegyautomatában vásárol.
  • A MÁV megnégyszerezi a vonalakon rendelkezésre álló jegyautomaták számát 2021-2022-re, a jelenlegi 115 automata mellé további 375 fog érkezni.
  • Az (immár a MÁV-hoz tartozó) Volán az idén több mint 700 buszt vesz, a MÁV-hoz érkeznek az emeletes motorvonatok. 115 mozdony és 50 darab hibrid motorvonat beszerzését előkészítették, idén átadják az ötvenedik IC+ motorkocsit.

Ide tartozó hírt tett közzé közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója, ami szerint új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás – Újpalota – Angyalföld – Újpest – Pilisvörösvár – Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel. Ezáltal az eddig az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok haladnak tovább az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé. Az október 25-étől életbe lépő új menetrend jegyében így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekednek a budapesti külső körvasúton és az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült új, Újpalota vasúti megállóját.

>>> A Telex legfrissebb cikkeit itt olvashatja <<<

(Borítókép: Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Keleti pályaudvaron 2020. október 21-én)

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!