Vitézy: Lázár csak mellébeszél a pályaudvarok privatizációjával kapcsolatban
2024. december 10. – 17:16
„Lázár János ma a bizottsági meghallgatásán mellébeszéléssel próbálta hűteni a kedélyeket a nagy budapesti pályaudvarok ellenérték és fejlesztési elvárások nélküli 99 évre szóló kijátszása kapcsán – de nem mondott igazat” – írta kedden a Facebook-oldalán Vitézy Dávid fővárosi képviselő.
Vitézy szerint hülyének nézik a választókat azzal, hogy a 2124-es időpontra hivatkoznak, ameddig magánkézben lennének a pályaudvarok, hiszen addigra jó eséllyel egyetlen ezt olvasó ember sem lesz már életben. A képviselő azokról a megjelent pályázati anyagokról ír, amelyekkel a kormány magánkézbe adná a fővárosi vasúti pályaudvarok ingatlanjait.
A pályázati kiírások nyilvánosak, ezekben nincs szó arról, amit Lázár ígért, nevezetesen, hogy a teljes épület felújítását kéne vállalnia a fejlesztőnek, írja Vitézy. Szerinte emellett baj az is, hogy a legtöbb pályaudvaron nemcsak az épülettel, de a leromlott állapotú vasúti technológiával is problémák vannak, így ezért sem lenne arányos csupán az épületfelújítások elvárása.
Vitézy szerint a pályaudvarok körüli területek Budapest legértékesebb fejlesztési ingatlanjai, „hogy lehet ezeket bármiféle városfejlesztési elvárás, funkcióra, sűrűségre, beépítésre vonatkozó kritérium nélkül magánkézbe adni?” – veti fel a képviselő. Szerinte az nem értékarányos, ha ezeket ingyen 99 évre odaadja valakinek az állam egy tatarozásért cserébe.
Lázár János kedden arról beszélt, hogy a pályaudvarok ingatlanait száz évre vagyonkezelésbe adják, amelyek ezután egy fejlesztésen esnek át. „Felújítja valaki a Nyugati vagy a Déli pályaudvar épületét, a benne lévő helyiségeket hasznosíthatja, a körülötte lévő területet beépítheti, cserébe a teljes épület felújításáért” – mondta Lázár. Azt mondta, nincs privatizáció, szerinte ez „egy abszolút idióta megközelítés”, és mindez az állami vagyon gyarapodását jelenti.