Nem mindenki tudja megvenni az új helyjegyet a Volánbusz-jegye mellé

2024. augusztus 15. – 15:48

Nem mindenki tudja megvenni az új helyjegyet a Volánbusz-jegye mellé
Fotó: Volánbusz / Facebook

Másolás

Vágólapra másolva

Augusztus 5-én vezette be a MÁV/Volánbusz a 300 forintos volánbuszos helyjegyeket, amelyek elvileg megvásárolhatók a MÁV appban és a pénztárakban. Csakhogy több olvasónk is jelzett, hogy az appban lehetetlen a vásárlás, a pénztár meg nincs mindig nyitva.

Szekszárdi olvasónk elkeseredetten közölte: nem tud a MÁV appban buszhelyjegyet venni. „Marad a jegypénztár, személyesen, ami Szekszárdon pl csak munkanapon 7-16-ig van nyitva. Szóval hétvégén ne akarjon utazni senki helyjeggyel.” – írta.

Megkérdeztük a MÁV sajtóosztályát, miért nem tud busz helyjegyet vásárolni olvasónk, és mit kell ahhoz tennie, hogy tudjon.

A válasz szerint jelenleg a Budapestről induló és oda érkező járatokra vásárolható helyjegy, amit jellemzően az induló állomásoktól lehet megváltani. Mivel Szekszárd sok járat esetében köztes megállóhely, a máshonnan induló, a városon áthaladó járatokra nem lehetséges onnan a helyjegyváltás. Ez áll a többi olyan vidéki városra, településre, ami szintén köztes megállónak számít. Egy korábbi közlemény szerint a helyzet hamarosan változik: a következő lépcsőben a vidéki városok között lesz igénybe vehető.

Mit adott a helyjeggyel a Volánbuszt magába olvasztó MÁV-csoport?

Korábban kötelező kiegészítő jegyet kellett vásárolni a távolsági buszokon, de azt nem lehetett elérni az appban, csak a pénztárakban. Az augusztustól bevezetett helyjegy nem kötelező (bár ajánlott, ha valaki egy zsúfoltabb járaton szeretne utazni), és elvileg megvásárolható már interneten is. De ahogy olvasónk is írja, egyelőre nem mindenkinek.

Személyesen is leteszteltük az új helyjegy-vásárlási lehetőséget. A jegy.mav.hu oldalon próbálkozásunkat a következő mondat kísérte: „Busszal történő utazás esetén a rendszer jelenleg nem ad helyjegyet vagy távolsági kiegészítő jegyet, így ezt az opciót hagyja kikapcsolva buszjegy vásárlásához.”

Frissítés: Egyik olvasónk útmutatása alapján újból nekirugaszkodtunk, és a jegy.mav.hu oldalon (laptopon) egy hosszadalmasabb folyamat után (bekapcsolva a Szűrőknél a Helyfoglalással opciót) végül előbukkant a grafikus felület, amin kiválaszthattuk a kinézett járaton a kinézett ülést. Mint olvasónk hozzátette, a MÁV app-ban azonban nincs grafikus helyjegy-választási lehetőség, el kell felejteni.

A MÁV appban is próbáltunk helyjegyet venni, méghozzá a MÁV saját, különbejáratú videós kisokosának minden lépését és részletét követve, de végül csak ezt az üzenetet sikerült kicsikarnunk: „Több közlekedési módot tartalmazó utazás esetén jelenleg a menetrendi információ érhető el. Jegyet külön-külön vagy buszra vagy vonatra lehet venni. Jegyet csak a helyfoglalás nélkül közlekedő buszokra lehet venni.”

Mindezek ellenére úgy tűnik, vannak, akik sikerrel járnak. Egyik kolléga jelezte, hogy neki végül sikerült, úgy, hogy először megvette a rendes jegyet, aztán ide-oda kattintgatva megvette külön hozzá a helyjegyet is. „Véletlenül összejött, de nagyon idegesítő!” – tette hozzá. Tény, hogy egy kipipálható négyzet, miszerint a jegy mellé helyjegyet is kér a vevő az appban, egyszerűbb volna.

A Volánbusz közleménye szerint nemcsak kollégánknak, hanem már naponta 4000 szerencsés utasnak is sikerül helyjegyet váltania Volánbusz jegye mellé. Ezúton is gratulálunk nekik.

Frissítés 2:

A MÁV videós kisokosa ugyan nem mutatja, és a sajtóosztály sem említette, de az olvasók segítségével kiokoskodtuk, hogy a Budapestről induló és oda érkező buszokra mégis van helyjegy-megoldás a MÁV appban. A lényeg, hogy a start- és célállomás beállítása után ne a Keresési feltételek lenyíló ablaknál kaparásszunk, kiválasztva a Csak helyjegyet szeretnék opciót, ahogy a MÁV videó mutatja, hanem a Szolgáltatásokra bökve kattintsuk be a Személyszállítás 2. kocsiosztályon és a Helyjegy 2. osztály gombokat, ahogy a képen is látszik:

És lesz jegy+helyjegy. Persze ha nem Budapestre megyünk, hanem mondjuk Szekszárdról Tamásiba, akkor nem lesz. Majd azt is lefejlesztik egyszer talán.

A többieknek addig is ajánljuk a MÁV-csoport közösségimédia-felületein (Facebook, Intagram, Youtube, Tiktok) és honlapján a gyakori kérdésekre adott válaszokat és videós tartalmakat a témában.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!