A BKK szerint 2027 végére lehetnek meg a tervek a Nyugati felüljárójának elbontásáról és a pesti fonódóról
2024. augusztus 10. – 20:36
frissítve
Megvalósulása esetén jelentős változást hozhat Budapest közlekedésében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiírt pályázat, amely a Nyugati felüljáró elbontásának és a pesti fonódó kialakításának megtervezését írja elő.
A nyertes pályázónak nem csak a tervezőasztalon kell dolgoznia, feladata emellett a részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés elkészítése, környezetvédelmi hatástanulmány, valamint kivitelezési tenderdokumentáció leszállítása is – idézett a pályázatból a Magyar Építők honlapja.
A tervek szerint a Deák tér és a Lehel tér között új villamos vonal épül, a mintegy 2,2 kilométeres szakasz tíz új villamosmegállót jelent. Az érintett szakaszokon a tervezőnek a közúti infrastruktúra és közterületek megújítását is ki kell dolgoznia, ez a trolibuszok kapcsolódási pontjait és kerékpárútvonalak kialakítását is jelenti.
A BKK szerint a kiviteli tervek az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása és az uniós források biztosítása esetén 2027 második felére készülhetnek el. A kivitelezés – a források rendelkezésre állása esetén – ezután kezdődhet meg. A BKK a pályázatban vállaltak mellé lehívna két további opciót is:
- a Nyugati aluljáró teljes körű felújításának tervezését és a szükséges engedélyek megszerzését,
- valamint a Szabadság híd megerősítéséhez szükséges engedélyek megszerzését.
Tavaly még úgy tűnt, mégsem bontják el a Nyugatinál a felüljárót, mert Lázár János beruházási és építésügyi miniszter lehúzta a támogatandó beruházások listájáról, nagyrészt anyagi okokra hivatkozva.
A cikk és a cím korábbi verziójában tévesen azt írtuk, hogy a BKK 2027 végére várja a Nyugati felüljárójának elbontását és a pesti fonódó befejezését, valójában a tervek elkészülését várják addigra.