A Lakhatási Koalíció tiltakozik Ungár Péter, az LMP társelnöke és Vitézy Dávid, a párt főpolgármester-jelöltje kirekesztő és gyűlöletkeltő politikai megnyilvánulásival szemben, olvasható a szervezet közleményében. Példaként pedig azt a Facebook-posztot küldték, amelyen Ungár egy „A közösségi közlekedés nem hajléktalanszálló feliratú” plakátot ragaszt ki egy villamoson. Vitézy egyik kampányígérete volt a BKK-rendészet létrehozása is.
„A fővárosi önkormányzati választásokat megelőző időszakban Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt visszatérően olyan nyilatkozatokat tett, illetve olyan fizetett hirdetéseket tett közzé, amelyek összemosták a hajléktalanságot a bűnözéssel, erőszakos cselekményekkel, a nők szexuális zaklatásával, valamint az utazási feltételek megsértésével. A Lakhatási Koalíció szerint ez elfogadhatatlan, és szembe megy a Koalíció által az Önkormányzati Lakhatási Minimumban megfogalmazott elvekkel” – írták a közleményben.
Vitézy korábban a lapunknak adott interjúban ezt mondta a BKK-rendészetről: „Főpolgármesterként létrehoznék a fővárosi rendészeten belül egy külön BKK-rendészetet, legalább 200 fővel. A dolguk az lenne, hogy a budapesti közösségi közlekedésben rend legyen, fellépjenek a messziről bűzlő, másokat zaklató, nőket fogdosó utazókkal szemben. A tömegközlekedés nem melegedő, nem hajléktalanszálló.”
A Város Mindenkié csoport szerint Vitézy egyik fő kampányüzenete az, hogy „túl sok a csöves a villamoson”, ez pedig a fideszes propaganda-kiadványokban megszokott hajléktalanozással egyenlő. „A BKK-rendészettel kapcsolatos javaslatát elmondhatta volna anélkül, hogy közben a hajléktalan budapestiek ellen hergel, szándékosan összemosva a hajléktalanságot a bűnözéssel, a garázdasággal és a nők elleni erőszakkal. A hajléktalanság csökkentésében tétlen, a hajléktalan emberek hatósági üldözését alaptörvényi szintre emelő Orbán-kormány volt államtitkára a hajléktalan emberekkel szembeni indulatkeltésen keresztül próbál szavazatokat szerezni” – írták.
A Lakhatási Koalíció szerint káros az a beszédmód, amely a hajléktalan élethelyzetű embereket általában az utazási feltételeket megsértő csoportnak mutatja be, vagy a közösségi közlekedés hajléktalan emberek által történő használatát (ami történhet az utazási feltételek maradéktalan betartásával is) pedig önmagában problémának állítja be.