Öt pontban foglalta össze Vitézy Dávid, hogy szerinte mi a baj a mini-maxi-Dubajjal
2024. március 29. – 12:24
Nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás lévén sem az épületek magasságára, sem a tömbök méretére és funkciójára vonatkozóan nem marad befolyása a kerületi és fővárosi önkormányzatoknak – írja Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt abban a pénteki Facebook-bejegyzésben, amiben öt pontban szedte össze, szerinte mi a baj a sokak által – egyebek mellett Karácsony Gergely által is ellenzett – Vitézy szerint nem mini-, hanem maxi-Dubajnak hívott tervvel.
A bejegyzés apropója, hogy csütörtökön Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes benyújtotta az Országgyűlésnek a törvényjavaslatot, amit Vitézy is linkel – csakhogy a bejegyzésében ő nem Semjén Zsoltról, hanem Lázár Jánosról is benyújtóként.
Vitézy szerint a rákosrendező új városrész körüli ügylet azért problémás, mert:
- „Úgy adja oda verseny nélkül egy arab befektetőnek a 130 hektáros, félkerületnyi területet a kormány, hogy semmit nem ír elő, semmit nem vár el, semmit nem rögzít arról, mi épülne oda. Pedig Budapestnek nem újabb luxus-bevásárlóközpontra és luxuslakónegyedekre van szükséges, hanem megfizethető új lakónegyedre, új városi jelentőségű közparkra.”
- Minden létező építési előírás alól kiemeli nemzetgazdaságilag a beruházást, így sem az épületek magasságára, sem a tömbök méretére és funkciójára vonatkozóan nem marad befolyása a kerületi és fővárosi önkormányzatoknak.
- „A szükséges közlekedési beruházásokra nincsenek garanciák: nem szerepel a szerződésben a 3-as villamos átvezetése az új Szegedi úti felüljárón (csak közúti felüljáróról szól a dokumentum), nem rendelkezik a Kisföldalatti szükséges felújításáról” és járműcseréjéről sem.
- A repülőtéri vasutat a belváros és a Nyugati helyett Rákosrendezőre vinnék, márpedig szerinte ennek közlekedéspolitikai és városfejlesztési szempontból az égvilágon semmi értelme.
- Nem számolt egy hatalmas közparkkal. „Zöldfelületet csak a vasúti vágányok befedésével akarnak csinálni – ennek semmi értelme, egy teherforgalmat is bonyolító vasúti fővonalat befedni méregdrága, és nem is lesz teljes értékű zöldfelület.”
A megosztó projekt előkészületei már megkezdődtek, a MÁV zuglói szolgálati lakásaiban élőknek is menniük kell, mindössze 30 napot kaptak rá.