Csak decemberben 15 millió forint körüli összeget költött a Megafon a toborzóvideójának hirdetésére

2024. január 3. – 16:05

Másolás

Vágólapra másolva

Decemberben nagyjából 15 millió forintot költött a Megafon Központ kormányközeli szervezet a Facebookon a kurzusa hirdetésére – írja a Lakmusz.

A Megafon folyamatosan tart képzéseket, amikre pedig a jövő „profi jobboldali véleményvezéreit”, illetve „digitális szabadságharcosait” hívják. A hirdetések a 18 és 45 év közöttieket célozták, és összesen 8-10 milliószor jelentek meg a hírfolyamban.

A Lakmusz szerint december 4-e óta 6 véleményvezér és a Megafon hivatalos oldala közel 20 fizetett posztban, körülbelül 15 millió forintos összegben népszerűsíti a központ jövő évi kurzusait. A videókat egyenként minimum 175 ezer, maximum 1 millió forint értékben hirdették meg. A lap a Meta-hirdetésekre költhető keretösszegekből számolta ki, hogy összesen minimum 14 650 000, maximum 15 300 000 forintot költöttek a decemberben futó toborzóvideókra.

Arra még nem volt példa, hogy a Megafon Központ ekkora összeget költsön el a kurzus népszerűsítésére. A Lakmusz szerint utoljára 2022. december elején volt hasonló összehangolt felhívás, ekkor azonban „csak” 610 ezer forint körüli összeget áldoztak a Megafonos csapatbővítés reklámozására.

A 2023-as évben a Megafonhoz volt köthető Európa legdrágább politikai YouTube-kampánya is, amely a „háborúpárti baloldalról” szólt. Arról, hogy a Megafon és a hozzá hasonló kormányközeli oldalak hogyan jutnak állami támogatásokhoz, amivel aztán ezeket a hirdetéseket is finanszírozhatják, ebben a cikkben írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!