Hatvanpuszta felé kerülve tért vissza Budaörsre a helikopter, ami szombaton leszállt Szegeden

2023. november 5. – 21:22

Másolás

Vágólapra másolva

A hatvanpusztai major felé is elrepült az OE-XWY lajstromjelű, osztrák tulajdonban lévő bérhelikopter, ami szombaton leszállt néhány órára a szegedi repülőtéren, és amiből olvasóink látták kiszállni Mészáros Lőrincet és Várkonyi Andreát, majd elhajtani két sötétített üvegű Mercedesszel.

A helikopter MLAT-vevőjének adataiból az látszik, hogy a gép a szombati napot a budaörsi repülőtéren kezdte, ahonnan 10 óra után néhány perccel szállt fel. 10:24-kor az egyenesen Szeged felé tartó gép jele elveszett Kiskunfélegyháza magasságánál, de az addigi sebességgel számolva nagyjából 10:35-kor érkezhetett meg a szegedi repülőtérre, úgy fél órával a felszállás után.

Az OE-XWY lajstromjelű helikopter a szegedi repülőtéren 2023. november 4-én, egy órával a felszállás előtt – Fotó: Ocskó Ferenc / Szegeder / Telex
Az OE-XWY lajstromjelű helikopter a szegedi repülőtéren 2023. november 4-én, egy órával a felszállás előtt – Fotó: Ocskó Ferenc / Szegeder / Telex

Innen 14:45 körül szállhattak fel – az MLAT-jel '50-től, Kiskunmajsától érkezett. A helikopter egyenesen Felcsút felé repült, de Alcsútdoboz felett elfordult és elhaladt a hatvanpusztai major fölött, amiről nemrég derült ki, hogy Orbán Viktor már munkamegbeszéléseket is tart itt.

Hatvanpusztán azonban nem szállt le a helikopter

annak ellenére, hogy 15:30-kor itt tartott, hanem továbbhaladt, és az etyeki Korda filmstúdió felett átrepülve 15:35 körül visszaérkezett Budaörsre.

Az OE-XWY helikopter mozgása 2023. november 4-én Budaörsről Szeged irányába, majd vissza Budaörsre. Az MLAT-jelek nem mindig rögzülnek, így nem mutatják a teljes utat Szegedig, illetve Szeged irányából vissza Budaörsre – Forrás: globe.adsbexchange.com
Az OE-XWY helikopter mozgása 2023. november 4-én Budaörsről Szeged irányába, majd vissza Budaörsre. Az MLAT-jelek nem mindig rögzülnek, így nem mutatják a teljes utat Szegedig, illetve Szeged irányából vissza Budaörsre – Forrás: globe.adsbexchange.com

Az MLAT egy olyan helymeghatározási technológia, amelyet a légi közlekedésben használnak a repülőeszközök pontos pozíciójának meghatározására. Az MLAT rendszerek általában olyan vevőállomások hálózatából állnak, amelyek képesek azonosítani és követni egy adott repülőeszköz által kibocsátott jeleket, mint például a másodlagos radar által kibocsátott ún. squawk-kódokat vagy az ADS-B transzponderek által küldött jeleket. Valamilyen hiba lehetett az oka annak, hogy Szeged környékén nem rögzültek jelek, sokszor előfordul ilyen a repülőgépeket követő oldalakon.

Maga a helikopter egyébként egy Agusta A109SP Da Vinci az osztrák Glock Aviation kötelékéből, ugyanakkor a cég honlapján nem szerepel mint bérelhető gép. Spotterek az elmúlt években többször fotózták magyarországi repülőtereken.

Még szombati cikkünk előtt kerestük levélben a Mészáros Csoportot, hogy a cég tulajdonosa járt-e a szegedi reptéren, és ha igen, akkor magán- vagy üzleti célú utazáson volt-e, egyelőre azonban nem válaszoltak megkeresésünkre.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!