A Telex cikke után visszakapta 3 millió forintját Dávid, aki késve és drágábban kapta volna meg az új autóját

2023. október 1. – 19:55

A Telex cikke után visszakapta 3 millió forintját Dávid, aki késve és drágábban kapta volna meg az új autóját
Fotó: Kia Motors

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint 3 millió forintot fizetett vissza a Zakar és Társa márkakereskedés olvasónknak, miután a cég az eredetileg vállalt tavaly december 31-i határidőig nem tudott neki átadni egy új Kia EV6 típusú villanyautót, amikor viszont a Kia megérkezett, drágább lett volna a szerződésben szereplő árnál, ezért olvasónk lemondta a megrendelést. Az ügy a bíróság elé került, de a Telex cikke után a kereskedés mégis megállapodott ügyfelével és visszaadta a pénzét.

Szeptember 24-én Dávid 3 milliós előleget fizetett egy új Kiára, de az áremelés miatt lemondta, a kereskedés azért megtartana magának 1,6 milliót címmel folytatódott a Telex magyarországi újautó-vásárlási anomáliákról szóló cikksorozata. Ezúttal egy olyan ügy részleteit ismerhették meg, amelyben olvasónk 2022 májusában 3 millió forint előleget fizetett egy új Kia EV6 típusú villanyautóért, amit a Kia Zakar márkakereskedéssel aláírt szerződés szerint 2022. december 31-ig kellett volna megkapnia, csakhogy az autó addig nem érkezett meg.

A kereskedés egy, a gyártól korábban megrendelt példányra kötött szerződést, ám amikor idén februárban kiderült, hogy Dávid EV6-ja heteken belül átvehető lesz, már nem a megrendelésben szereplő 21,2 millió forintért adták volna el neki, hanem 22,2 millióért. A Zakar és Társa az Általános Eladási és Szállítási Feltételek értelmében a hivatalos listaár emelkedése miatt ragaszkodott az áremeléshez, ezt viszont olvasónk nem tartotta jogszerűnek.

Amikor Dávid jelezte, hogy nem fizet többet az autóért, a cég 1,6 millió forint bánatpénzt megtartott volna a befizetett 3 millióból, szintén a szerződési feltételekre hivatkozva. Az ügy a bírósághoz került és olvasónk bejelentése nyomán fogyasztóvédelmi vizsgálat is indult.

Néhány nappal a Telex cikkének megjelenése után váratlan fordulat történt. A Kia Zakar márkakereskedés ismét felvette a kapcsolatot Dáviddal.

A cég szerette volna békés úton rendezni a konfliktust, így végül megállapodtak. Bár Dávid végül nem vásárolt új Kiát a Zakar és Társa márkakereskedésben, nemcsak a 3 millió forint előleget kapta vissza, de a cég megtérítette az összes időközben felmerült költségét, tehát az ügyvédi munkadíjat, illetve az előlegre számított kamatot is. Az ügy lezárult és per sem lesz.

A márkakereskedés ügyvezetője szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelében elnézést kért a történtekért, és sajnálatát fejezte ki. Zakar József azt írja, hogy cégük harminc éves története során mindig a vásárlók elégedettségére törekedtek, nem jellemzőek a mostanihoz hasonló vitás esetek sem, továbbá soha nem vettek fel előleget abból a célból, hogy a pénzzel tisztességtelen profithoz jussanak, mert ezt a magatartást elítélik.

Kia EV6 – Fotó: Kia Motors
Kia EV6 – Fotó: Kia Motors

Zakar József szerint a Kia bizonyos Dél-Koreából származó villanyautóival és plug-in hibrid típusaival kapcsolatban az utóbbi években komoly nehézségeket okozott a koronavírus-járvány, illetve az emiatt kialakult alkatrészbeszerzési, gyártási és szállítási fennakadások. Az ügyvezető azzal folytatja levelét, hogy Dávid esetének tanulságai miatt több ponton is megváltozik a márkakereskedés szerződéskötési gyakorlata.

Az új rendszerben a még nem legyártott autókra, illetve azokra, amelyek nem érkeztek meg a Szlovéniában található koperi kikötőbe, ezután rugalmas, ebben a tekintetben kizárólag a vásárlót védő szerződést kötnek Zakar József levele szerint. Így a márkakereskedés ügyfelei a Dél-Koreában egyedi megrendelés alapján gyártott autók kikötőbe érkezéséig bármikor elállhatnak a szerződéstől. Az ügyvezető hozzátette, hogy a Kia Zakar másfajta szerződést köt a már raktárban lévő példányokra, és abban pontosan meghatározzák az autó vételárát, az átvétel határidejét, illetve felszereltségét.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!