70 milliót költ zenei ízléstesztre és közvélemény-kutatásokra az MTVA
2023. szeptember 28. – 14:28
Többek közt személyiségek ismertségét és kedveltségét vizsgáló kutatásra és „zenei ízléstesztre” költ idén 70 milliót az MTVA – derül ki a Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben közzétett szerződésekből, amit a Média1 szúrt ki.
A 70 milliós szerződéscsomagban különböző közvélemény-kutatásokat rendelt meg a következő egy évre az idén 127 milliárdból gazdálkodó MTVA. Az állami médiaóriás közbeszerzésére egyetlen ajánlat érkezett, így a tavalyhoz hasonlóan idén is a Társadalomkutató Kft. láthatja el ezt a feladatot. A Média1 szerint a cég az elmúlt két évben megközelítőleg 160 milliónyi megrendelést kapott már az MTVA-tól: a Társadalomkutató Kft. 2020-ban 94 millió forintért, tavaly pedig 67 millióért vállalta el ugyanezt a munkát.
Az MTVA arra kíváncsi többek közt, hogy műsoraik és sorozataik mennyire népszerűek adott korosztályokban, de felmérik a műsorvezetők népszerűségét és ismertségét is. A szerződésből kiderül, hogy „zenei ízlésteszt” is készül majd, hogy kiderítsék: „az MTVA zenés rádiói által használt célcsoportok milyen stílusokat, milyen konkrét dalokat preferálnak”. Ehhez 300 embert kérdeznek majd meg, 100-at a fővárosból, 100-100-at pedig egy-egy vidéki városból. De jutott lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatásra és szakértői tanácsadási tevékenységre is.
Az MTVA évről évre kiír például „tapsbeszerzéseket” is: az elmúlt időszakban 30-30 milliót költöttek a közönség biztosítására. De taxizásra is futja bőven: 490 milliót szántak csak fuvarozására.