A Médiatanács eljárást indított a TV2 több riportja miatt, az egyikben Dzsudzsák Balázs gyöngypora szerepelt

2023. szeptember 14. – 16:39

Másolás

Vágólapra másolva

A TV2 több, a tenyek.hu oldalon is közzétett tartalmára is panasz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsához. A bejelentések nyomán a testület nem megfelelő korhatár-besorolás és burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt is eljárást indít, utóbbi esetben a Tények Plusz azon adása miatt, amelyben egyebek mellett Dzsudzsák Balázs bemutatta a saját gyöngyporát – írta közleményében az NMHH.

A Médiatanács közlése szerint az első esetben 16-os karikával kellett volna megjelennie egy tartalomnak, de 12-essel jelent meg. Emiatt összesen négy alkalommal vélelmezett jogsértés miatt hatósági eljárást indít a TV2 szolgáltatója ellen. A második esetnél a június 12-i Tények Pluszban egy termékcsaládot és egy szolgáltatást is olyan részletességgel és olyan eszközökkel mutattak be, amely kereskedelmi célokat szolgált. A hatósági vizsgálat szerint a műsorszegmens reklámnak minősülhet, ugyanis

a szolgáltatás igénybevételére és a termékek megvásárlására ösztönözte a nézőket anélkül, hogy a médiaszolgáltató jelölte volna annak kereskedelmi jellegét.

Maga a műsor a gyöngyöstarjáni villámárvízzel indult, aztán jött Vastag Csaba esküvője, majd a legvégén Dzsudzsák Balázs. Ezt a hétfői műsort meglehetősen nagy felvezető kampány előzte meg, mert már vasárnap közzétette a Bors, hogy a válogatottsági rekorder Dzsudzsák Balázs nagy bejelentésre készül. Ez aztán körbefutott a teljes magyar médián, hiszen akár a pályafutásával kapcsolatban is bejelenthetett volna valamit, de nem ez történt.

Ehelyett akkor ismerhette meg ország-világ, mi a gyöngypor, és mi az a Seven Sekina. Erről nem sokkal később azt írtuk egy szakértői véleményre alapozva, hogy „ahhoz képest, hogy milyen fantasztikusként mutatják be ezt a fehérjét, a szakirodalomban elvétve van róla vizsgálat. A hatás egyelőre nem alátámasztott, ráadásul nem is tesztelték emberek részvételével végzett vizsgálatokban.” Cikkünkben azt is megállapítottuk, nem is lehetne úgy reklámozni a terméket, ahogy azt teszik.

Mindenesetre a vizsgálat elkezdődött, ahogy véget ér, beszámolunk róla.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!