A MÁV szerint lesz, aki vezesse a vonatokat, és nincs gond a túlórakerettel sem
2023. szeptember 4. – 19:44
A MÁV szerint biztosított az őszi menetrendhez szükséges mozdonyvezetői alaplétszám, de azt elismerték, hogy a rendszerben kevés a tartalék.
A vasúttársaság a Telex megkeresésére válaszolt. Arra voltunk kíváncsiak, hogy helytállóak-e a Népszava hétfői cikkének információi, amelyek szerint „szeptember végére alig lesz, aki vezethetné a vonatokat”, mert a mozdonyvezetők a teljes túlórakeretüket kimerítik addig.
A lap szerint a vágányhálózat rossz állapota mellett az egyre nagyobb méreteket öltő munkaerőhiány is komoly kihívás elé állítja a MÁV-csoportot. A legnagyobb hiány a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében van.
Kérdéseinkre a vasúttársaság azt írta, hogy „a MÁV és a MÁV-START üres pozíciónak száma a munkavállalók számához képest csupán 3 százalék”. A Népszava 4500 betöltetlen pozícióról írt, de összesítésükben a Volán is szerepel.
Ami pedig a túlórákat illeti:
„jelenleg kétszáz óra feletti túlórát egyébként az érintett kollégáink létszámának mindössze 5,8 százaléka ért el, a keret kimerüléséről tehát még korántsem lehet beszélni”
– írták.
A szolgáltatásokat nem a mozdonyvezetők túlóráztatásával, hanem a létszám bővítésével szeretnék biztosítani.
A vasúttársaság a folyamatos toborzással párhuzamosan minden évben indít tanfolyamokat, évente 12–14 alkalommal. Idén összesen tizenhárom mozdonyvezetői tanfolyam indítását tervezték, összesen 325 fővel.
Az idei adatok alapján a mozdonyvezetők átlagkeresete bruttó 863 ezer forint volt, pótlékokkal és egyéb juttatásokkal. A legkisebb bruttó havi alapbér 464 ezer forint – ez nem tartalmazza a különféle pótlékokat és egyéb juttatásokat.