Olyan rossz a sínek állapota a győri fővonalon, hogy korlátozták a vonatok sebességét
2023. augusztus 26. – 13:03
A Budapest–Győr–Hegyeshalom-vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 hm/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni, emiatt egyes vonatok menetideje 20 perccel is nőhet – erősítette meg a Közlekedő Tömeg információját a MÁV a Hvg.hu-nak.
Tovább tart majd az utazás az ország egyik legfontosabb, 1-es vasúti fővonalán, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon. Csütörtöktől sebességkorlátozást vezettek be Biatorbágy-Szárliget között: 140 helyett csak 100 km/h-val mehetnek a vonatok azon a szakaszon, ahol például a Budapest–Bécs-vonatok is járnak. A MÁV azt írta, hogy
„a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”.
A MÁV azt írta, hogy a közel 29 kilométer hosszú korlátozás miatt a vonatok menetideje 5-10, esetenként 10-20 perccel is meghosszabbodhat. Hozzátették, hogy az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította.
A Közlekedő Tömeg azt írta, hogy mivel a pályát az elmúlt negyven évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, a „vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak”. A MÁV azt állítja, hogy kidolgozott tervvel rendelkeznek a probléma megoldására. Átmenetileg addig is, ahogy „a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága”.
Augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva. Időközben a közlekedésért is felelős miniszter, Lázár János a kormány nevében elnézést kért a balesetekért és a késésekért. A MÁV egyre romló állapotával ebben a cikkünkben foglalkoztunk.