Erdei túrázás várta a szegedi InterCity gyanútlan utasait szombaton, miután a semmi közepén leszakadt a mozdony áramszedője
2023. július 15. – 20:07
Váratlan kalandban volt részük a Szegedről 14:43-kor a főváros felé elindult Napfény InterCity utasainak, akik utazásuk elején bizonyára nem sejtették, hogy nem sokkal később egy Ceglédhez közeli erdőben bandukolnak majd bőrödönkkel, biciklikkel a pótlóbusz felé a 33 fokos melegben.
A Mávinform szombaton 17 óra előtt néhány perccel közölte, hogy Cegléd és Ceglédbercel-Cserő között leszakadt a felsővezeték az egyik vágány felett. A másik vágányon alapvetően folyhatott volna továbbra is a közlekedés, késésekkel persze,
csakhogy az éppen karbantartás miatt le van zárva, ezért teljesen használhatatlan most ez a szakasz.
Orvosolandó a problémát, a MÁV pótlóbuszokat rendelt, és már ekkor előre jelezték, hogy a Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen–Záhony és a Budapest–Cegléd–Szeged vonalon kimaradó vagy rövidebb útvonalon közlekedő járatokra, és jelentősen, 60–120 perccel hosszabb eljutási időkre lehet számítani.
Az egyik érintett vonaton utazott éppen olvasóink, Vivien is, aki azt mesélte, hogy a baleset után közel másfél órát állt a vonat a semmi közepén, majd a katasztrófavédelem munkatársai segítették le az utasokat. Közülük többen nagyobb csomagokkal, akár biciklivel, mások papucsban keltek útra a pótlóbuszok felé egy erdőn keresztül, a hatóságok irányítása mellett.
Olvasónk – aki egyébként bécsi csatlakozását késte le a baleset miatt – az alábbi képeket küldte.
Ami érdekes, hogy az egy órával később, Szegedről 15:43-kor elindult InterCity, ha 105 perc késéssel is, de háromnegyed 8-táján éppen megérkezett Budapestre, a 14:43-as utasai pedig éppen csak, hogy Ceglédbercel-Cserő állomásra futottak be a pótlóbuszokra, ahonnan még legalább egy óra a Nyugati pályaudvar. Vivien azt is elmesélte, hogy – amíg a vonaton vesztegeltek – az utasoknak ablakokon dobták be a vizet.
Valószínűleg egyébként az a szegedi InterCity volt a felelős a felsővezeték leszakadásáért, amelyen Vivien is utazott, hiszen a Mávinform azt is közölte, hogy az ezt a vonatot továbbító mozdony áramszedője megsérült, ezt a járatot törölték is. Egy másik olvasónk hallani vélte, hogy menet közben valami a vonat tetejére esik, szerinte az a felsővezeték volt. A vonat nem sokkal később állt meg.
A felsővezeték 150 méteren szakadt le, így a MÁV szerint hosszabb ideig is eltarthat a helyreállítás – hogy meddig, azt egyelőre nem közölték, de az érintett vonatok utasainak ivóvizet biztosítanak. A helyreállításig a Budapest és Záhony, illetve a Budapest és Szeged közötti vonatok helyjegy váltása nélkül is igénybe vehetők.
A vasúttársaság a Szolnokig vagy Szolnokról utazóknak javasolja, hogy az Újszász felé közlekedő vonatokat vegyék igénybe. A korlátozás végéig a ceglédi vonalra váltott menetjegyek és bérletek a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon is érvényesek.
A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.
A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.