A Magyar Autóklub szerint manipulatív volt a szavazás, amellyel kitiltották a magánautókat a Lánchídról

2023. június 20. – 18:23

Másolás

Vágólapra másolva

Hosszú közleményben tiltakozik a Magyar Autóklub a főváros keddi bejelentése ellen, amely szerint a felújított Lánchídon ezután sem közlekedhetnek majd magánautók, csak buszok, taxik, motorkerékpárok és kerékpárosok, valamint a teljes átadást követően gyalogosok.

A klub szerint a híd végleges forgalmi rendjével kapcsolatos döntést egy olyan szavazás eredményére alapozták, amelyről előzőleg nem zajlott szakmai egyeztetés, a szervezet szerint a kérdések eleve sugalmazták a döntéshozók számára kívánatos választ, így a Budapesti Lakógyűlésnek nevezett online szavazás nem volt legitim. Erről így ír a Magyar Autóklub, idézzük:

„A Lakógyűlés szavazás minden szempontból vitatható egyoldalúságait igazolja a túlzottan »fényes« győzelmi arány, mint a tényleges vélemény-arányoktól merőben eltérő szavazási eredmény.”

Mint azt korábban a Telexen is olvashatták, a szavazásra jogosult 1,4 millió 14 évnél idősebb, budapesti lakcímmel rendelkező lakosnak csak mintegy 9 százaléka, összesen 136 435 fő vett részt a szavazáson, és 79 százalékuk voksolt a Lánchíd jelenlegi forgalmi rendjének megtartása mellett.

A klub álláspontja szerint nagyon intenzív és egyirányú agitáció eredménye az is, hogy a Medián felmérése szerint a budapestiek 58 százaléka támogatja a jelenlegi forgalmi rendet a hídon, de a Magyar Autóklub szerint mindez azért lehetséges, mert a 2019-es, tehát a felújítás előtti forgalmi rendet változatlan formában senki sem ajánlotta, és egyetlen szakmai szereplő sem foglalt mellette állást.

A fentiek miatt a Magyar Autóklub olyan új szavazást szeretne, amelyet szakmai viták előznek meg, és bár nem tartják indokoltnak az egyéni gépjárműforgalom kitiltását a hídról, támogatják a torlódások megszüntetését, illetve a kerékpáros és autóbuszos átkelések előnyben részesítését. A közlemény arra is kitér, hogy az új forgalmi rendben úgy szervezték át a buszközlekedést a Lánchídon, hogy az ötvenszázalékos kapacitásbővítés mellett a közösségi közlekedés forgalma csak 12-14 százalékkal lett magasabb, a taxiforgalom viszont megháromszorozódott.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!