Nem kapott fogyasztóvédelmi büntetést a Wizz Air, csak szerződést kötött velük a hatóság
2023. március 1. – 12:53
Hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelmi hatóság és a Wizz Air a légiutasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében – áll az Igazságügyi Minisztérium sajtóközleményében. A fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutas jogokat érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése tekintetében.
A közlemény szerint a légitársaság együttműködő volt, ezért a vizsgálat hatósági szerződéssel zárult, melyben a cég a jövőre nézve
kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését.
A fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatikai fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.
A kötelezettségvállalások teljesítéséről azt írták, hogy azt a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal.
A britek a rövid utakra a Wizz Airt tartják a legrosszabb légitársaságnak. A vállalat neve gyakran került elő olyan történetekben, amelyekben reptéren, szállás nélkül otthagyott utasokról vagy elhagyott, ottfelejtett csomagokról esett szó.