Állami propagandarekord: tavaly 44 000 000 000 forintot költött Rogán minisztériuma a kormánypropaganda gyártására és terjesztésére
2023. február 15. – 07:39
Rogán Antal minisztériuma tavaly összesen 44 milliárd forintot költött a kormánypropaganda gyártására és terjesztésére, amivel 2022-ben rekordösszegű megállapodást írtak alá ilyen munkákra – írja a 444, hozzátéve: a szerződések végeredménye a bombás plakátok áradata. Gyors fejszámolás: ez egy nap 120,5 millió, vagyis óránként 5 022 831 forintot jelent. Mire ezt a cikket végigolvassa (számoljunk két perccel), annyi idő alatt nagyjából 167 ezer forint ment el tavaly bombázós, brüsszelezős-szankciózós és pedofilozós óriásplakátokra.
Rogánék még év végén is kötöttek egy 11,8 milliárd forintos szerződést ezekre a munkákra. Az állam ezúttal is a 2018 óta monopolhelyzetben lévő Balásy Gyula-cégekkel, a New Land Mediával és a Lounge Designnal szerződött, ezeket a cégeket versenyeztetés nélkül választották ki: „az első pályázatokat leszámítva kizárólag ők adnak be ajánlatot, és verseny nélkül viszik a megbízást” – olvasható a cikkben.
A Közbeszerzési Értesítőben olyan közbeszerzésnek sincs nyoma, amely magyarázatot adna a Habony Árpád egykori felesége, Kaminsky Fanni cégével kötött szerződésre. A Triton Communications Kft.-vel tavaly szeptemberben 760 millió forintért állapodtak meg a „közösségimédia-megjelenésekhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda számára” témakörben, elvileg egyéves időtartamra.
Balásy két cégéhez egyébként nem csak a Rogán-minisztérium propagandaköltései érkeznek. „A két cégen évente több százmilliárd forint folyik át. Rajtuk keresztül hirdethetnek az állami vállalatok, és náluk landolnak Rogánék megrendelései is a propaganda legyártására” – írja a 444, hozzátéve: hogy pontosan mit és mennyiért gyártanak le a Balásy-cégekben az állami propagandából, arról nem jelenik meg részletes információ.
A múlt év végén egyébként a Telex is igényelte a propagandaminisztériumtól az állami reklámköltésekkel kapcsolatos adatokat, de kérdéseinkre nem érkezett válasz. A lapunk által már akkor vélelmezett állami hirdetési rekorddal és azzal, hogy mire mentek el az erre a propagandára szánt tízmilliárdok, ebben a cikkünkben foglalkoztunk bővebben.