A fényvillamosra vár? Ne tegye, nem jön az idén

2022. november 29. – 16:07

A fényvillamosra vár? Ne tegye, nem jön az idén
Fotó: Róka László / MTI bizományosi

Másolás

Vágólapra másolva

Ugyanakkor a Mikulás-troliról csak később kapunk tájékoztatást, és a fiatalok kedvence, a „bulivili” nem került többletköltségbe.

A magas energiaárak miatt idén nem jár a fényvillamos. Sokak kedvence nagyjából ilyentájt, azaz november végén, december elején szokott elindulni, hogy egy kis melegséget juttasson a fővárosiak szívébe.

Ám, ahogyan pár napja a BKK posztjából kiderült, spórolás miatt az idén nem indul el a fényvillamos. A hír hallatán a Telex kérdésekkel fordult a fővároshoz, elsőként azt szerettük volna megtudni, hogy mennyit spórol Budapest azzal, hogy kívülről nem lesznek kivilágítva a járatok? A BKV válaszában azt írta, hogy

„a fényjáratok indításáról energiatakarékossági okokból mondtunk le, ugyanis a Fényflotta (7 villamos) üzemeltetési (energia) költsége milliós tétel lett volna a BKV számára. Ebben az energiatakarékos időszakban társaságunk számára minden millió forint számít.”

Na jó, de mégis mennyibe került a tavalyi adventi időszakban a fényvillamos járatainak üzemeltetése – próbáltunk további részleteket megtudni a büdzséről.

Nos, kiderült, hogy

a fényvillamos energiaköltsége a korábbi években napi 10-12 ezer forint volt. Arányait tekintve az UV adventi villamosra fér a legtöbb led (mintegy 40 ezer darab), így ha idén fényvillamosként indítottuk volna, az a jelenlegi energiaárak mellett önmagában is milliós költség lenne.

A BKV megérti, hogy sokak várták a fényvillamost, maga a cég is hiányolja ezt a több éve a BKV egyik nagy büszkeségének számító ünnepi járatot.

Ezért indítottuk ebben az évben az adventi villamost, hogy egy kis melegséget csempésszünk az ünnepvárásba, és reméljük, jövőre újra a már megszokott módon, a kedvelt ünnepi járműveinkkel várhatjuk a karácsonyt.

Emellett kérdeztünk a Mikulás-troliról, illetve a bulivillamosról is. A fénytrolival kapcsolatban még várunk a részletekre, de azt megtudtuk, hogy a „bulivili” Budapest születésnapja alkalmából indult, és normál menetrend szerint közlekedő szerelvény volt, amelynek közlekedése a BKV számára nem került pluszköltségbe.

József Attila Altató című verse alapján foglaljuk össze az energiatakarékossági intézkedéseket.

  • A fényvillamos aluszik, legfeljebb álmában csönget egy picit
  • Szundít a labda, meg a síp – nem szundítanak, de a villanyfényes meccseket valóban előrehozták
  • A jó cukor is aluszik – csak tudnánk, hogy hol, mert rég találkoztunk vele.
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!