Budapesten változatlan marad a BKK-vonaljegyek és -bérletek ára, de bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek (például a 24 vagy 72 órás jegyek) ára és a pótdíjak összege emelkedik – írja Facebook-oldalán Karácsony Gergely.
A vonaljegyeket és bérleteket nem emelik meg, annak ellenére sem, hogy ezt a főpolgármester szerint számos kormánypárti település megtette. „Nem emelünk, annak ellenére sem, hogy az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából” – fogalmaz bejegyzésében Karácsony, hozzátéve: az elmúlt években és főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, egekbe szöktek az energia- és üzemanyagárak.
A budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit elsősorban az okozza szerinte, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, miközben a város saját forrásait elvonja.
A jövő heti közgyűlésre beterjesztett előterjesztés csütörtökön Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes ismertette az MTI beszámolója szerint.
A 24 órás napijegy ára 1650 forintról 2500-ra, míg a Budapest 72 órás jegy 4150 forintról 5500-ra emelkedne, és többet kellene fizetniük a bliccelőknek is.
Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 ezer forint volt, ez az előterjesztés szerint 12 ezer forintra emelkedne, a nem helyszínen fizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra nőne, a 30 napon túli fizetésnél pedig 32 ezer forint helyett 50 ezer forintot kellene fizetni. Az új tarifák szeptember elején lépnének hatályba, és az emeléstől 800 millió forint bevételt vár a fővárosi vezetés.
Emellett átalakítanák és egységesítenék a budapesti parkolási rendszert is. Az előterjesztés szerint négy parkolózónára akarják felosztani a fővárost, és a négy körzetben négy eltérő tarifával számolnak.