Megvan a kivitelező a kelenföldi állomásépületre, pénz azonban még nincs rá

2022. április 12. – 14:23

Megvan a kivitelező a kelenföldi állomásépületre, pénz azonban még nincs rá
A felújított indóház látványterve – Forrás: Közlekedési Múzeum

Másolás

Vágólapra másolva

Az EB Hungary Invest Kft. újíthatja fel a Budapest-Kelenföld vasútállomás volt felvételi épületét, nettó 3 milliárd 666 millió forintért. A feltételes közbeszerzés lezárása után megkötötték a szerződést, de a forrás még nem biztosított.

A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben, írja a Napi.hu.

A közlemény szerint a beruházás célja a jó közlekedési adottságokkal rendelkező, központi helyen álló, leromlott állapotban lévő – közhasználatú műemlékvédelem alá eső – vasúti épület felújítása és közösségi funkciók céljára történő hasznosítása. A nyertessel március 30-án kötött szerződést az ajánlatkérő.

Bár a beruházásra megkötötték a szerződést, a feltételes közbeszerzés lényege, hogy akkor indul a kivitelezés, amikor erre meglesz a forrás is. Információink szerint egyelőre azonban nincs erre elkülönített összeg a költségvetésben.

Mint arról beszámoltunk, egy tavaly februári kormányrendelet szerint kiemelt beruházás lett a Kelenföldi pályaudvar lerobbant állomásépületének felújítása. Az új múzeumi kiállítóhely legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz egy vasúttörténeti kiállítás részeként.

Az épület környezetében a villamos-végállomás menti bódék lebontásával vasúti tematikájú játszókert épül, teraszán szabadtéri mozivetítéseket tarthatnak majd, az épület pedig kiegészül egy kilátópontként, trainspotterhelyként is szolgáló új, kortárs terasszal a vasút felé, valamint egy bisztróval. Az épület előtt, szabadtéren az indóházzal közel egyidős gőzmozdony fog állni.

Az 1884-ben épült Kelenföldi indóház az ország egyik legrégebbi állomásépülete, amely a közelmúltig be is töltötte ezt a szerepét. A 4-es metró projekt részeként épült aluljáró miatt funkcióját az elmúlt években teljesen elveszítette, a MÁV-pénztár kiköltözött belőle, és állapota tovább romlott, így félő volt, hogy az egyébként dinamikusan fejlődő, átalakuló Etele tér közelségében idővel lebontják.

Kövess minket Facebookon is!