Bekommentelt a II. kerületi polgármester a forgalmazónak: nagy tisztelője a robotfűnyíróknak, de illegális gigaplakáton nem szívesen látja őket
2022. április 8. – 14:00
„Bár nagy tisztelője vagyok a robotfűnyíró-technológiának, mi is most mérjük fel, hogyan hasznosíthatóak hasonló eszközök zöldfelületeink karbantartása és gondozása során, mellyel komoly segítséget jelenthetnek a városkép kedvezőbbé tételében, de a kihelyezett reklámháló sajnos ellenkező hatást vált ki. Talán érthető, Buda kapujában azt szeretnénk, hogy inkább az építészeti értékek látványa domináljon”
– kommentelte be Őrsi Gergely II. kerületi polgármester az AL-KO Garden nevű cég Facebook-oldalának legfrissebb bejegyzése alá. Egyúttal tájékoztatta az AL-KO Gardent, hogy a cég által a Margit körút elejére kihelyezett reklámháló szabálytalan, ellentétes a II. kerület településkép védelméről szóló rendeletével, és összességében árt a városképnek. Ezért bízik benne, hogy inkább a városkép megóvása és a szabálykövetés mellett döntenek.
A polgármester kommentelt a Yettel Hungary Facebook-oldalára is egy hasonló szöveget, a távközlési cég ugyanis szintén egy Margit körút elején álló házon helyezett el egy Dunára néző gigareklámot. A Margit híd budai hídfőjénél álló két háztömb a fővárosi világörökségi panorámához tartozik.
Frissítés: reagált az AL-KO Magyarország
Cikkünk megjelenése után az AL-KO Magyarország megkereste lapunkat, hogy reagáljon a polgármester megkeresésére. Válaszuk szerint egy reklámfelület értékesítő céggel állnak kapcsolatban, tőlük vásárolták a felületet. A jelzése alapján haladéktalanul felveszik velük a kapcsolatot, és állásfoglalásukat kérik az üggyel kapcsolatban. Amennyiben jogtalannak bizonyul a kihelyezés, azonnal felszólítják őket a molinó eltávolítására. Mint írják, az AL-KO Magyarország célja a kertbarát, illetve a professzionálisan zöldfelületekkel és a természettel foglalkozó emberek munkájának megkönnyítése, élvezetesebbé tétele, és semmiképpen sem kívánnak kellemetlenséget okozni senkinek, ebben az esetben is jóhiszeműen jártak el.
Frissítés: A Yettel is reagált
A Yettel szintén megkereste lapunkat a cikk megjelenése után, és közölték: álláspontjuk szerint a pénteki cikkben hivatkozott épületháló jogszerűen került ki a reklámhordozó eszközre , ugyanis a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 15. § (3) bekezdése szerint, amennyiben az adott reklámhordozó 2016. december 19. előtt létesült, arra 2023. december 31-ig lehet reklámot elhelyezni.
Decemberben írtunk részletesen arról, hogy a II. kerületi önkormányzat szélmalomharcot folytat a műemléki épületeket gigareklámponyvákkal letakaró, a világörökségi panorámába belerondító reklámcégekkel. Az önkormányzatnál már érintett lakó is panaszkodott, hogy akarata ellenére takarták le az ablakát, nem lát ki a hirdetéstől. A hirdetők egy 2023-ig szóló lehetőségre hivatkoznak, a bejelentéseket elbíráló kormányhivatal nem túl bőbeszédű. A cikket itt olvashatja.