Kiírták az új közbeszerzést az M0-s északi szakaszára

2022. február 3. – 12:00

Másolás

Vágólapra másolva

A közbeszerzés kiírásával elkezdődött az M0-s körgyűrű északi szakaszának beruházása – jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön.

A Megyeri hídnál tartott sajtótájékoztatón az államtitkár azt mondta: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása – írja az MTI.

Szintén kiírták a közbeszerzést a budakalászi elkerülőút építésére, ezzel a beruházással a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2x3 sávossá bővül.

Az államtitkár kijelentette, hogy idén tavasszal elindul a 11-es főút felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja majd. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (ITM) kezdeményezték az M10-es Pilisvörösvárt elkerülő szakasz és a Szentendrét elkerülő út tervezését a Pilis-Dunakanyar tehermentesítéséért – mondta Vitályos.

Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője azt mondta: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának – a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz – kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat.

A kiírás szerint a 2x2 sáv+leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren. Bodó szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést.

A tervezés során felülvizsgálják a környezetvédelmi intézkedéseket, amelyeket a korábbi tervek tartalmaztak. A 14 érintett településnél beazonosították a fejlesztendő közlekedési konfliktuspontokat, ezekre külön intézkedési terv készül – mondta Bodó.

Az M0-s északi, 10-es és 11-es utakat összekötő szakaszára tavaly májusban is kiírtak egy közbeszerzést, erre azonban csak egy ajánlat érkezett, ráadásul az is érvénytelennek bizonyult. Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. M85-ös autóút építését felügyelő projektvezetője szerint az M0-s körgyűrű északi szakasza a maga bonyolult csomópontjaival, a szinte a teljes szakaszt lefedő, 5,2 km hosszú alagútjával bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog elkészülni. Erről itt írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!