Kiírták az új közbeszerzést az M0-s északi szakaszára

2022. február 3. – 11:00

Másolás

Vágólapra másolva

932

A közbeszerzés kiírásával elkezdődött az M0-s körgyűrű északi szakaszának beruházása – jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön.

A Megyeri hídnál tartott sajtótájékoztatón az államtitkár azt mondta: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása – írja az MTI.

Szintén kiírták a közbeszerzést a budakalászi elkerülőút építésére, ezzel a beruházással a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2x3 sávossá bővül.

Az államtitkár kijelentette, hogy idén tavasszal elindul a 11-es főút felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja majd. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (ITM) kezdeményezték az M10-es Pilisvörösvárt elkerülő szakasz és a Szentendrét elkerülő út tervezését a Pilis-Dunakanyar tehermentesítéséért – mondta Vitályos.

Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője azt mondta: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának – a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz – kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat.

A kiírás szerint a 2x2 sáv+leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren. Bodó szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést.

A tervezés során felülvizsgálják a környezetvédelmi intézkedéseket, amelyeket a korábbi tervek tartalmaztak. A 14 érintett településnél beazonosították a fejlesztendő közlekedési konfliktuspontokat, ezekre külön intézkedési terv készül – mondta Bodó.

Az M0-s északi, 10-es és 11-es utakat összekötő szakaszára tavaly májusban is kiírtak egy közbeszerzést, erre azonban csak egy ajánlat érkezett, ráadásul az is érvénytelennek bizonyult. Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. M85-ös autóút építését felügyelő projektvezetője szerint az M0-s körgyűrű északi szakasza a maga bonyolult csomópontjaival, a szinte a teljes szakaszt lefedő, 5,2 km hosszú alagútjával bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog elkészülni. Erről itt írtunk bővebben.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 409,79 Ft
USD 361,52 Ft
További élő árfolyamok!