Többen nem tudnak leiratkozni a kormány hírleveléről, hiába kérik, hogy töröljék a címüket

2022. január 13. – 05:01

Többen nem tudnak leiratkozni a kormány hírleveléről, hiába kérik, hogy töröljék a címüket
A Vakcinainfó weboldal egy monitor képernyőjén – Fotó: Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Hiába próbáltak meg leiratkozni a kormány hírleveléről, nem jártak sikerrel, pedig volt, aki többször is megpróbálta – derült ki azokból az olvasói levelekből, amelyeket a keddi cikkünk után kaptunk.

Arról írtunk, hogy a kormány azoknak is kiküldött egy emailt a 2022-től osztott kormányzati támogatásokról, akik akkor adták meg az emailcímüket és a szükséges felhatalmazást, amikor az oltásra regisztráltak – feltehetően abban a hiszemben, hogy csak az oltásokkal, esetleg a járványhelyzettel kapcsolatos leveleket fognak kapni. Már a vakcinaregisztrációs oldal indulásakor felmerült, hogy ez a hozzájárulás túlságosan általános, ezért lehetőséget teremt arra, hogy a kormány a jövőben más témákban is használja, de akkor a Miniszterelnöki Kabinetirodához tartozó Kormányzati Tájékoztatási Központ a Telexnek azt állította, hogy ez nem fog előfordulni – most mégis előfordult. Amikor a friss hírlevél után újra megkerestük őket, hangsúlyozták, hogy minden jogszerűen történik, de a korábbi válaszuk és az új gyakorlat közti ellentmondásra nem reagáltak.

Cikkünket azzal zártuk, hogy aki nem szeretne ilyen kormányzati hírlevelet kapni, természetesen bármikor leiratkozhat róla. Ez minden hírlevél esetén törvényi kötelezettség, és a kormány emailjeinek a végén rendre található is egy link, amely az adatkezelési tájékoztatóra vezet, ennek a legvégén pedig ez olvasható: „Amennyiben Ön le kíván iratkozni a hírlevélről, kérjük, írjon e-mailt a [email protected] e-mail-címre. Ebben az esetben az adatkezelő az Ön e-mail-címét törli a nyilvántartásból.”

A gyakorlatban azonban úgy tűnik, ez mégsem ilyen egyszerű, ahogy arról több olvasónk is beszámolt:

  • „A cikk végén említett leiratkozás nem működik, a napokban küldtem el a 4. leiratkozó levelemet, az első 3-nak semmilyen hatása nem volt.”
  • „Én augusztus végén kértem az említett emailcímen a leiratkozást, és ennek ellenére kaptam a cikkben említett kormánypropagandából.”
  • „6x iratkoztam le, azóta is kapom.”
  • „A ”szigorú adatvédelmi szabályok betartásával„ kapcsolatban annyit szeretnék megjegyezni, hogy hónapokkal ezelőtt (pontosabban: 2021 áprilisában) megpróbáltam leiratkozni erről a hírlevélfolyamról az általuk a levelek alján megadott lépéseket követve – a leveleket ehhez képest azóta is töretlenül kapom, a legutóbbit ezen a héten.”
Forrás: olvasói képernyőmentés
Forrás: olvasói képernyőmentés

Ezek az egyéni beszámolók természetesen nem tekinthetők reprezentatívnak. Az azonban ezekből is látszik, hogy legalább néhány esetben probléma volt a leiratkozással, még az is előfordulhat, hogy valamilyen technikai hiba miatt. Ezért újra a Miniszterelnöki Kabinetirodához fordultunk, az alábbi kérdésekkel:

  • Van-e valamilyen további követelmény, hogy a leiratkozás sikerrel járjon (például hogy a levél tárgyának vagy a törzsszövegének mindenképp tartalmaznia kell valamilyen kifejezést)?
  • Tudnak-e ilyen problémáról, jutott-e tudomásukra olyan eset, hogy valakinek nem sikerült leiratkoznia?
  • Ha igen, mi lehetett ennek az oka?
  • Ha valaki így jár, mit tehet, hol, hogyan jelezze, hogy szeretne leiratkozni, de nem tud?

Ha érdemben reagálnak, beszámolunk róla.