Tíz nap alatt több mint 50 milliót költött a Fidesz a Facebookon
2021. október 21. – 10:40
frissítve
Összesen 54 220 695 forintot költöttek el október 10. óta a kormánypárt közösségi médiás kommunikációjára a Facebook hirdetési összegzése szerint – írja a Hvg.hu. A legtöbbet nem politikusok kapták a kampányolásra az előválasztás második fordulójának kezdete óta, hanem a náluk – elméletileg – lényegesen nagyobb elérésű Megafon Központ erre kiképzett influenszerei – írja a lap. Az egyesület célja, hogy olyan megmondóembereket futtasson fel a közösségi médiában, akik a kormánypárt narratíváját harsogják – olvasható a cikkben.
Az összesítés szerint Rákay Philip, a Patrióta műsorvezetője 10 009 349 forintot, Deák Dániel kormánypárti elemző 10 531 760 forintot, Bohár Dániel, a Pesti TV riportere pedig 6 100 401 forintot kapott október 10. óta arra a Megafon Központtól arra, hogy arról kampányoljon, hogy Márki-Zay tulajdonképpen Gyurcsány bábja, és a jobboldalisághoz semmi köze nincs. Őket kissé lemaradva követi a KonVerzió nevű Facebook-oldal, aminek szerkesztője 3 164 884 forintot kapott az előválasztás második fordulójának lehúzására.
A közösségi médiás költésekről és a fideszes influenszerekről ebben a cikkünkben írtunk részletesen, arról pedig, hogy az ellenzéki előválasztás eredménye után hogyan született meg a fideszes kommunikáció, ebben a cikkünkben olvashat.