Heteken belül indulna a szegedi tram-train, de kiderült, hogy nem bírja a hálózat a terhelést
2021. október 6. – 19:29
A beruházó elmulasztotta megnézni, hogy bírni fogja-e a szegedi villamoshálózat az elvileg decemberben induló tram-train nagyobb áramfelvételét, alig két hónappal az átadás előtt derült ki, hogy fejleszteni kell. A város most bízza meg a kivitelezőket, könnyen csúszás lehet.
Úgy tűnik, egyszerűen elfelejtették korábban ellenőrizni, hogy a majd Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-traint elbírja-e a szegedi villamoshálózat. Mint a Szegeder írja, csak az elmúlt hónapok próbafutásai során derült ki, hogy a tram-train áramfelvétele lényegesen nagyobb a szegedi PESA villamosokénál, ezért most tűzoltásszerűen igyekeznek felfejleszteni a hálózatot az elvileg már december elejétől menetrendszerűen közlekedő járművekhez.
Az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására Kovács Tamás, Szeged gazdasági alpolgármestere nyújtott be előterjesztést. Ebben az áll, hogy „a vasútvillamos-beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét”.
A kapacitásfejlesztésre a MÁV ad nettó 70 millió forintos vissza nem térítendő támogatást a szegedi közlekedési társaságnak. A tervek szerint a munkálatokat december 31-ig kell elvégezni. Ha valóban év végéig tartana a munka, akkor a hivatalosan az adventi időszakban induló tram-trainek üzembe helyezése csúszhat a tervekhez képest.
A Hódmezővásárhely–Szeged tram-train a két csongrádi város belterületén villamosként, a városok között vasútként működik majd, a tervek szerint fél óra alatt lehet majd eljutni Hódmezővásárhely Népkertből a szegedi Nagyállomáshoz. Az öt darab, Valenciából Magyarországra érkezett szerelvény futópróbája jelenleg is tart. A beruházásért kormánybiztosként Lázár János felel.