Már Magyarországon van az első tram-train, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa közölte szombaton a MÁV.
A 37 méter hosszú, hetventonnás túlméretes szállítmány december 30-án indult el Valenciából, majd Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg Magyarországra.
Szentesen a tram-train szerelvény három különálló, szétszerelt darabját a kamionokról két 60 tonnás daruval emelték le.
Ezután dízelmozdonnyal vonatták az ideiglenes állomáshelyére, a szentesi járműbiztosítási telephelyre. Szentesen a következő napokban a Stadler mérnökei először üzembe helyezik, aztán hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek.
Lázár János, a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos szombaton szentesen azt mondta: a két érintett települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos.
A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.