560 ezer forintot termelt a nagykanizsai biciklikölcsönző rendszer, amire öt év alatt 53 milliót költöttek

2021. augusztus 27. – 21:22

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Csak veszteséget termelt, ezért megszüntetik a Nagykanizsán öt éve működő rendszert, a helyi polgármester szerint viszont így sem volt rossz üzlet az egész, mert egy olyan pályázat részeként alakították ki a kölcsönzőt, amellyel más fejlesztések is meg tudtak valósulni – derült ki az atv.hu riportjából.

„Az önkormányzatnak eddig 53 millió forintjába került a fenntartási költség idáig összesen, ezzel szemben a bevételünk 560 ezer forint volt. Tehát azért lehet látni, hogy itt jelentős különbségek vannak: 52 millió forintot meghaladó veszteség, ami igazolja azt, hogy ez egy nagyon buta beruházás volt”

– mondta Fodor Csaba, az MSZP önkormányzati képviselője.

Balogh László, a város fideszes polgármestere viszont úgy látja, nem volt ez egy rossz beruházás, mert egy olyan projekt részeként valósult meg, melyben emellett kerékpárút épült, buszmegállók kerültek felújításra. Azt is hozzátette, hogy a program keretében 965 méter kerékpárút is épült, és ez a pályázat egyébként százszázalékos támogatottságú volt.

Az ellenzéki többség nem is vitatkozott ezzel, szerintük a hibát akkor követték el, amikor ezt a rendszert választották az egyik elemnek. A DK önkormányzati képviselője például arról beszélt, hogy más lehetőségek is voltak a pályázatban, ám az akkori városvezetés nem végzett alapos méréseket a rendszer létjogosultságával kapcsolatban. Így teljes veszteségbe is fulladt az évek során, most pedig meg is kellett szüntetni.

A fideszes alpolgármester viszont úgy gondolja, ehelyett inkább fejleszteni kellett volna a rendszert, akár elektromos eszközöket, bicikliket, elektromos rollereket is odavihettek volna ezekhez a dokkoló állomásokhoz, és akkor lehet, hogy többen használták volna őket. Az egyébként biztos, hogy egy megfelelően kitalált rendszer rengeteg embert bevonzhat, ha tényleg van is rá igény az adott helyen, elég csak arra gondolni, hogy az ehhez hasonló MOL Bubi a remekül sikerült újraindítása után rekordokat döntögetett.

Az azonban, hogy a nagykanizsai rendszer mindössze 560 ezer forintot termelt öt év alatt, nem feltétlenül arra utal, hogy a városban bárki is akart volna biciklikölcsönző rendszert.

A kerékpárok és a rendszer elemeinek hasznosításáról a polgármesternek kell készítenie egy javaslatot, melyről később dönt majd az önkormányzat.