Hiába költött 5,5 millió forintot Facebook-hirdetésre Koncz Zsófia, az Állami Számvevőszék szerint a Facebook „nem számít politikai hirdetésnek”
2021. augusztus 10. – 19:48
frissítve
Ahogy azt tavaly mi is megírtuk, Koncz Zsófia (akin tavaly októberben a Fidesz kétharmada múlott a borsodi időközi választásokon) közel 5,5 millió forintot fordított kampányában Facebook-reklámokra, ami több, mint amit egy jelölt törvényileg költhet a teljes kampányára. Koncz főleg a Facebookon kampányolt, ide töltött fel minden kampányeseményéről fotókat, videókat, azért pedig, hogy az emberek ezt lássák, fizetett is.
Az eset miatt több szervezet, például a K-Monitor is közérdekű bejelentést tett, de az Állami Számvevőszék ennek ellenére nem talált szabálytalanságot. Jelentésükben azt írták, Koncz a támogatást szabályszerűen használta fel, mint írják, „a kampány költségeire vonatkozó korlátozást is betartotta”, az RTL Klubnak az ÁSZ azt válaszolta,
„a közösségi médiában közzétett hirdetések nem szoríthatók be a jelenlegi politikai hirdetésekhez kapcsolódó hazai jogszabályok közé”.
Októberben az Állami Számvevőszék az RTL Klub megkeresésére azt válaszolta, a törvényi előírásnak megfelelően, a törvényes határidőn, azaz egy éven belül lefolytatják az ellenőrzést. Ha valóban megállapítható a jogszabálysértés, Koncznak a túllépett összeg kétszeresét kell befizetnie a költségvetésbe. Koncz Zsófia ekkor nem akart nyilatkozni, a Fidesz pedig azt válaszolta a csatornának, minden szabályt betartottak.
Koncz Zsófia és a Fidesz kampánya egyébként is egészen durvára sikeredett. Egyrészt eleve nem nulláról indult, hiszen az elhunyt fideszes képviselő, Koncz Ferenc lánya, emellett Facebook-oldalt építettek neki, naponta mentek Szerencsre és környékére a kormánytagok és ismert fideszes politikusok, sőt, a kampányhajrában már laptopokat is osztogattak. Koncz Zsófia is végigjárta a körzetet, avatott, ígért, ami a csövön kifér, írtuk elemzésünkben. A választás előtt Szerencsre is elmentünk, helyszíni riportunkat itt olvashatja.